چه نکاتی در بارداری ناخواسته باید رعایت شود؟

چه نکاتی در بارداری ناخواسته باید رعایت شود؟

از بارداری های ناخواسته چه میدانید؟

معمولا سالانه بارداری های ناخواسته بسیاری در سطح جهان روی می دهد که بعضی از این بارداری های ناخواسته به سقط جنین منجر می شود در مطلب زیر نکاتی در مورد بارداری های ناخواسته باید رعایت شود.

حدود ۵۰ درصد از بارداری‌ها، در سطح جهان، به صورت ناخواسته اتفاق می‌افتند. طیف وسیعی از این بارداری‌ها معمولا منجر به تولد نوزادان سالم می‌شوند. اما در هر صورت بهتر است به محض اینکه متوجه بارداریتان شدید، نکات زیر را رعایت کنید. ترک سیگار اگر سیگار می‌کشید، آن را ترک کنید.

تحقیقات نشان می‌دهند که زنانی که تا قبل از هفته ۱۵ بارداری خود، سیگار را ترک کنند، هنوز شانس به دنیا آوردن نوزاد سالم را از دست نداده‌اند زیرا استعمال سیگار در طول دوران بارداری باعث تولد نوزاد کم‌وزن و نارس می‌شود. انتخاب پزشک یک پزشک متخصص زنان و زایمان برای خودتان انتخاب کنید

تا ماه‌های باقی‌مانده را به درستی راهنمایی‌تان کند. تمام جزئیات مربوط به سلامتی‌تان را برای او شرح دهید تا اگر نیاز به مصرف دارویی است، زودتر شروع کنید. به عنوان مثال اگر تیروئید دارید، دارویی وجود دارد که مشکلتان را برطرف می‌کند. همچنین از او بخواهید تا آزمایشات مربوط به تشخیص بیماری‌های جنسی را برایتان انجام دهد.

رژیم غذایی که پزشک تعیین می‌کند را تا انتهای بارداری با دقت دنبال کنید. علاوه بر این مصرف مکمل‌های لازم در دوران بارداری مانند فولیک‌اسید را فراموش نکنید. توجه به رژیم غذایی تغذیه مناسب داشته باشید. نگران نباشید که نتوانسته‌اید پیش از بارداری تمام مواد مغذی را دریافت کنید. هیچ وقت دیر نیست. از حالا تمرکزتان را بگذارید بر روی مصرف غذاهای سرشار از فولیک‌اسید،

کلسیم و ویتامین‌ها و این را بدانید که نیازی به دوبرابر کردن کالری دریافتی نیست. حداکثر به ۳۰۰ کالری اضافی احتیاج پیدا خواهید کرد. ورزش کردن ورزش را در دوران بارداری فراموش نکنید. پیاده‌روی، شنا و یوگا بهترین ورزش‌های این دوران هستند که به بهبود کارکرد قلب، افزایش حجم عضلات، حفظ تعادل و قدرت کششی ماهیچه‌ها کمک می‌کند. این به معنای داشتن یک بارداری و زایمان راحت است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.