چگونه در دوران بارداری لباس بپوشیم؟

چگونه در دوران بارداری لباس بپوشیم؟

نحوه لباس پوشیدن در دوران بارداری

در دوران بارداری به نکاتی مانند نحوه لباس پوشیدن باید دقت فراوانی کنیم چون لباس تنگ پوشیدن موجب اذیت شدن مادر و جنین می شود و سعی کنید در دوران بارداری از لباس های گشاد و راحت استفاده کنید.

در طول سه ماهه نخست بارداری، با کمی تغییر در لباس‌های قدیمی‌تان مانند باز گذاشتن دکمه شلوار، نیازی به خریداری لباس جدید ندارید مگر اینکه به تهیه لباس زیر سایز بزرگ‌تر نیاز پیدا کنید. معمولا در این ماه‌ها، لباس‌های خانگی پیش از بارداری، به راحتی اندازه‌تان می‌شوند. در ماه چهارم و احتمالا پنجم، با افزایش سایز لباس‌ها می‌توان مشکل را به راحتی حل کرد. برای مثال اگر سایزتان پیش از بارداری مدیوم بوده است اکنون لباس‌های سایز لارج اندازه‌تان هستند.

می‌توانید گاهی لباس‌های همسرتان را قرض بگیرید. اما از ماه ششم، دیگر فرقی نمی‌کند سایز همسرتان چقدر از شما بیشتر باشد، لباس‌های او هم به دردتان نمی‌خورد و شما دیگر نیاز به لباس‌های مخصوص بارداری پیدا می‌کنید. اما پیش از خرید لباس‌های بارداری، حتما نکات زیر را به خاطر بسپارید: ۱- لباس تیره بخرید.

رنگ‌های تیره شما را لاغرتر نشان می‌دهند. رنگ‌های مشکی، سرمه‌ای، قهوه‌ای سوخته و زغالی می‌توانند به کمک خطای دید برجستگی‌های بدن شما را کمتر کنند و ظاهری صاف‌تر به بدن شما ببخشند. حتی اگر تی‌شرت و شلوار به تن داشته باشید بهتر است تیره باشد. ۲- یک رنگ بپوشید. یکی دیگر از تکنیک‌های خطای دید، این است که از بالا تا پایین یک رنگ بپوشید. این موضوع کمک می‌کند تا بلندتر و صاف‌تر به نظر برسید.

اگر رنگ لباس بالاتنه و پایین‌تنه‌تان با یکدیگر متفاوت باشد، به دلیل دوتکه شدن لباس‌هایتان، چشم بیننده به صورت ناخودآگاه بر روی قسمت تغییر رنگ، مکث می‌کند و این قسمت، درست شکم شما است. اگر نمی‌خواهید شکم‌تان خیلی بزرگ به نظر برسد، لباس‌های هم‌رنگ بپوشید. ۳- نورپردازی کنید. برای نقاطی از بدنتان که نمی‌خواهید خیلی جلب توجه کند، از رنگ روشن و براق استفاده نکنید. برای مثال اگر دوست ندارید ورم مچ پاهایتان مشخص شود، یا شلوار بلند بپوشید

و یا از جوراب‌های مات و تیره استفاده کنید. ۴- به خطوط توجه کنید. به یاد داشته باشید که خطوط عمودی، باعث می‌شوند که چشم‌ها به سمت بالا و پایین حرکت کنند و ارتفاع بسازند. این خطوط باعث می‌شوند که شما بلند‌قد و لاغر به نظر برسید. درعوض خطوط افقی، باعث می‌شوند که چشم‌ها به سمت چپ و راست حرکت کنند

و عرض بسازند. این خطوط شما را چاق‌تر و کوتاه‌تر نشان می‌دهند. بنابراین در این دوران از پوشیدن لباس‌های راه‌راه با خطوط افقی اجتناب کنید و به دنبال لباس‌هایی با خطوط عمودی یا زیپ و ردیف دکمه‌های عمودی باشید. ۵- لباس سایز بزرگ نپوشید. درست است که می‌خواهید لباستان آزاد باشد و شما در آن احساس راحتی کنید، اما دلیل نمی‌شود که لباس‌های بزرگتر از سایزتان را بپوشید، به اندازه سرشانه‌ها توجه کنید، آن‌ها باید درست سر جایشان قرار بگیرند.

همین مسئله به شما کمک می‌کند تا خوش هیکل به نظر برسید. شانه‌هایتان تنها جایی از بدنتان هستند که تغییری نکرده‌اند بنابراین دقت کنید لباس‌هایی را که می‌خرید اندازه خودتان باشند. ۶- لباس گشاد نپوشید. قطعا در این دوران بیشتر به لباس‌های گشاد و لَخت تمایل دارید اما هرچه گشادتر بهتر نیست! درواقع، لباس‌های ساده و چسبان، نسبت به لباس‌های جیب‌دار و گشاد، شما را لاغرتر نشان می‌دهند. یا حداقل این شانس را به شما می‌دهند که بیننده در نگاه اول شکم شما را ببیند که کودک

دلبندتان را درآن حمل می‌کنید، نه پف‌ و ورم‌های کل بدنتان را. به طور کلی، توجه داشته باشید که سبک لباس پوشیدن خودتان خیلی مهم‌تر از پیروی کردن از قوانین مد و فشن است. مهم این است که شما در لباس احساس راحتی و شادابی کنید. اگر رنگ صورتی روشن را می‌پسندید یا از پوشیدن لباس لیمویی رنگ لذت می‌برید، حتما بپوشید زیرا این شکم شما است و شاید دوست نداشته باشید پنهانش کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *