چگونه کباب کوبیده مرغ زعفرانی مجلسی تهیه کنیم؟

چگونه کباب کوبیده مرغ زعفرانی مجلسی تهیه کنیم؟

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ زعفرانی مجلسی

کباب کوبیده مرغ زعفرانی بسیار خوشمزه و در عین حال مجلسی میباشد در زیر طرز تهیه این کباب کوبیده مرغ را برای شما قرار میدهیم تا بتوانید در مراسم و مهمانی هایتان از این کباب کوبیده استفاده نمایید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم

مرغ چرخ شده ۱ کیلو
پیاز ۲ عدد
زعفران دم کرده غلیظ ۱/۴ لیوان
آرد سوخاری مقدار لازم
کره مقدار لازم
نمک و فلفل مقدار لازم

 

چگونه کباب کوبیده مرغ زعفرانی مجلسی تهیه کنیم؟

مرغ را ۲ بار چرخ کنید و داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند ( یخ زدن باعث بهتر شدن بافت کوبیده میشود ). پس از یخ زدن مرغ چرخ شده را از فریزر خارج کنید و کناری قرار دهید تا یخ مرغ باز شود ( آب اضافی مرغ را دور بریزید ).

پیازها را ریز رنده کنید و آب پیاز را بگیرید. پیاز رنده شده آب گرفته را با مرغ چرخ شده ، نمک و فلفل مخلوط کنید ، خوب ورز دهید تا مایه کباب یکدست و منسجم شود. سپس مایه کباب را ۴ – ۲ ساعت داخل یخچال استراحت دهید ، پس از استراحت اگر مایه کباب شل بود میتوانید ۱ قاشق غذاخوری آرد سوخاری به آن اضافه کنید تا بتوانید با دست به مایه کباب شکل دهید.

کباب ها را به سیخ بکشید و با قلمو زعفران دم کرده را روی کباب ها بزنید. سپس روی حرارت ملایم ذغال قرار دهید و آرام باد بزنید تا کباب خودش را بگیرد ( در زمان کباب شدن مقداری کره را با قلمو روی کباب مرغ بزنید تا کباب خشک نشود و لذیذتر باشد ) سپس همراه با برنج زعفرانی ، گوجه کبابی ، پیاز و جعفری سرو کنید.

میتوانید به جای ذغال کباب را داخل فر تهیه کنید. فر را با بیشترین درجه حرارت روشن کنید ، ته سینی فر را کمی چرب کنید و کباب ها را روی سینی قرار دهید ، هر ۵ دقیقه کباب ها را پشت و رو کنید تا زمانی که کباب کوبیده مرغ آماده سرو شود.

برای: ۸ نفر
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : انواع کباب و کوفته
مواد لازم : آرد سوخاری, پیاز, زعفران, کره, مرغ


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.