کنترل خستگی با تمرینات کششی

کنترل خستگی با تمرینات کششی

 

خستگی و بی حالی را می توان با برخی حرکات کششی درمان کرد اگر می خواهید خستگی عضلانی خود را کاهش دهید و کنترلِ خستگی خود را در دست بگیرید؛ بهتر است با این فعالیت ورزشی ساده خانگی آشنا شوید با ما در ادامه این بخش همراه باشید.

زندگی ما هرچه باشد، ساده نیست. اغلب ما گهگاه یا شاید همیشه، احساسِ بی‌حالی و خستگی می‌‌کنیم. خستگیِ واقعی چیزی بیش از احساس خواب‌آلودگی است و ناخواسته فکر شما را درگیر غلتیدن در رختخواب و فراموش کردن کارهای روزمره می‌کند. احساس خستگی به طور نامحسوس در زندگی روزانه‌ی ما رخنه کرده است و سلامتی فیزیکی و روانی ما را آن‌قدر تحت تأثیر قرار داده است که انجام کارهای روزمره را، اگر نگوییم غیرممکن، اما سخت کرده است. مشکلات ما با خستگی، روابط‌مان با دیگران را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. دیگران احساس خستگی وحشتناک ما را درک نمی‌کنند، مگر اینکه خودشان آن را تجربه کنند و تا وقتی که این احساس را تجربه نکنند، شما از دید آنها فقط یک فرد تنبل به نظر می‌رسید که فکر و ذکرش خوابیدن است.

امروزه حرکات کششی نقش مهمی در رفع خستگی بدن و بویژه قسمت های تحت کشش دارند. در این مطلب حرکات کششی بسیار ساده ای جهت انجام پشت میز کار یا در باشگاه، مخصوص مچ دست مطرح شده است تا شما با انجام این حرکات مچ دست سالمی داشته باشید. لیندا اسمیت، متخصص فیزیوتراپی می‌گوید: «این تمرین‌ها برای کسانی که مدام با رایانه کار می کنند یا ورزش‌هایی مانند گلف و تنیس بازی می‌کنند، بسیار مفید است. انجام این حرکات مانند تعویض روغن ماشین است که اگر منظم انجام شود، حرکت اتومبیل روان‌تر و با سهولت بیشتری خواهد بود».

کنترلِ خستگی کار سختی است، چون نشانه یا وضعیت بسیار مبهمی است. خستگی انواعی دارد، مثلا: خستگی فیزیکی، خستگی احساسی، خستگی به عنوان نشانه‌ی یک بیماری و خستگی به عنوان خودِ بیماری.

ابتدا سر پا بایستید و پاها را کمی از هم باز کنید.

کف دست‌ها را در حالی که زانوها یا آرنج‌ها خم نشوند به زمین برسانید.

هرچه فاصله طولی بین کف دست و پا بیشتر باشد، کشش بیشتر و بهتری اتفاق می‌افتد.

سرتان را کاملا شل نگه دارید

۱ تا ۳ دقیقه در این حالت بمانید و حداقل ۳ مرتبه در طول روز آن را تکرار کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.