کاهش روابط اجتماعی و خطر مرگ

کاهش روابط اجتماعی و خطر مرگ

آیا میدانستید تنهایی و انزوا تاثیرات منفی زیادی بر قلب و عروق میگذارد و باعث شدت یافتن ریسک خطر سکته مغزی در مبتلایان می شود. اکثر مرگ و میرها در جامعه با سکته مغزی و قلبی رخ میدهند. برای پیشگیری از شدت یافتن این عارضه ها سعی کنید روابط اجتماعی مناسبی داشته باشید.

یکی از جدیدترین مطالعات منتشرشده در مجله Heart نشان می‌دهد که باید به تنهایی و انزوا، به‌عنوان عوامل خطر ابتلا به بیماری قلبی و بروز سکته مغزی نگاه کرد. محققان دانشگاه یورک در این مطالعه سعی کردند تا تاثیر تنهایی و پیامدهای آن را بر سلامتی افراد بررسی کنند و جزئیات بیشتری درباره این موضوع به دست آورند.

تمرکز آنان بیشتر روی ارتباط بین فقدان روابط اجتماعی مناسب و بروز بیماری عروق کرونر قلب و سکته مغزی بود، چون عمده‌ترین دلایل مرگ در جامعه امروزی غرب و جهان هستند. به همین منظور، داده‌های چند مطالعه قبلی را جمع‌آوری کردند که در کل شامل حدود ۱۸۱ هزار پرونده پزشکی می‌شد. در این بین، ۴ هزار و ۶۲۸ مورد حادثه ناشی از بیماری عروق کرونر قلب و ۳ هزار و ۲ مورد بروز سکته مغزی وجود داشت. نتایج نهایی نشان داد که تنهایی و انزوای اجتماعی با افزایش ۲۹ درصدی در ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و افزایش ۳۲ درصدی بروز سکته مغزی همراه است. مسئولان این مطالعه می‌گویند: «کار ما نشان می‌دهد که جدی گرفتن مساله تنهایی و انزوای اجتماعی می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از دو علت اصلی مرگ‌ومیر در کشورهای دارای درآمد بالا داشته باشد».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *