فواید سلامتی مصرف کره بادام زمینی

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی یک خمیر ساخته شده از بادام زمینی خشک شده و بو داده است. این یک غذای سالم است که پر از مواد مغذی مانند پروتئین، کربوهیدرات ها، اسیدهای چرب غیر اشباع، فولات، نیاسین، پانوتنیک اسید، پیریدوکسین، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامینE، ویتامینC، ویتامینA، سدیم، منیزیم، کلسیم، منگنز، فسفر، سلنیوم، مس، آهن و روی می باشد.

بادام زمینی، یک گیاه کوچک است که در آن شاخه گل به زمین چسبیده است و در زیر زمین رشد می کند. تصور می شود که این گیاه در قاره آمریکا و از طریق مسافران اسپانیا در سراسر جهان پخش شده است. بر خلاف آجیل های گران قیمت مانند فدق، پسته، بادام و گردو، بادام زمینی آجیلی ارزان قیمت است که دارای مزایای مشابه می باشد.

منبع پروتئین

۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی ۷ گرم پروتئین است. به همین دلیل است که کره بادام زمینی بر روی نان تست باعث می شود که یک انتخاب مناسب برای صبحانه باشد. به عنوان یک غذای غنی از پروتئین، زمانی که آن را می خورید، روغن کره بادام زمینی بیشتر شما را سیر نگه می دارد. علاوه بر این پروتئین نیز برای ساخت و تعمیر عضلات مفید است، که بسیار مهم است اگر شما کار زیادی انجام می دهید.

مفید برای قلب

مزایای سلامتی کره بادام زمینی به سلامت قلب نیز گسترش پیدا کرده است و دارای مقداری چربی اشباع شده است، اما مانند روغن زیتون دارای درصد بالایی از چربی اشباع نشده است که به سلامت قلب شما کمک می کند. هنگام مصرف در مقادیر متوسط، خوردن یک کره بادام زمینی با کیفیت بالا می تواند سلامت قلب شما را بهبود بخشد، به خصوص در مقایسه با افرادی که به ندرت می خورند یا هرگز آجیل نمی خورند.

پتاسیم زیاد

اکثر ما سدیم زیادی در رژیم های غذایی مصرف می کنیم و همانطور که احتمالا از قبل می دانید سدیم می تواند در سیستم قلبی عروقی شما رسوب کند.کره بادام زمینی به عنوان یک منبع عالی از پتاسیم عمل می کند و پتاسیم می تواند با خطرات سدیم مقابله کند.

چربی سالم

یک نگرانی مشترک در مورد خوردن کره بادام زمینی، محتوای چربی آن است. با این حال، همانطور که در بالا ذکر شده است کره بادام زمینی حاوی چربی غیر اشباع شده بیشتری نسبت به چربی اشباع شده است. این به این معنی است که کره بادام زمینی در واقع یک منبع عالی از «چربی های سالم» است. بدن سالم نیاز به منبع خوبی از چربی های سالم و موادی مانند روغن زیتون و آووکادو دارد. کره بادام زمینی نیز یک غذای دارای چربی سالم است.

تقویت کننده انرژی

همانطور که قبلا ذکر شد، کره بادام زمینی دارای مقادیر خوب چربی ها و پروتئین سالم است. این به این معنی است که آن حاوی مقدار زیادی کالری است که برای انجام فعالیت های شما انرژی زیادی به شما می دهد. آن برای یک وعده صبحانه مناسب است زیرا برای یک روز به شما انرژی می دهد.

غنی در فیبر

۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی نه تنها به مقدار زیادی پروتئین دارد، بلکه به شما ۲ گرم فیبر می دهد. مصرف فیبر کافی برای عملکرد سالم بدن شما مهم است و البته شما می توانید فیبر بیشتری از وعده های غذایی دیگر دریافت کنید اما کره بادام زمینی می تواند به این مکمل کمک کند.

کمک به کاهش وزن

با توجه به محتوای پروتئین و فیبر، وقتی که شما کره بادام زمینی را می خورید، برای مدت طولانی احساس سیری می کنید. بنابراین شما کمتر به دنبال مواد غذایی ناسالم و تنقلات هستید. این به این معنی است که شما کمتر غذا می خورید و کاهش وزن نیز ساده تر می شود.

دارای مواد مغذی

کره بادام زمینی حاوی پروتئین، فیبر، چربی های سالم، پتاسیم، آنتی اکسیدان ها، منیزیم و دیگر مواد مغذی می باشد. با مصرف یک ظرف کره بادام زمینی به شما حداقل ۳ میلی گرم ویتامین  E آنتی اکسیدان داده می شود. همچنین آن حاوی منیزیم (حدود ۴۹ گرم) می باشد که برای ساخت استخوان و بهبود عضلات عالی است و مقدار کمی ( حدود ۰.۱۷ میلی گرم) ویتامین B6 است که باعث تقویت ایمنی شما خواهد شد. شما همچنین می توانید مقدار کمی از روی را در کره بادام زمینی پیدا کنید و این نیز می تواند به عنوان تقویت کننده ایمنی خوب عمل کند.

اختصاصی روزنه آنلاین – کپی برداری با لینک دهی مستقیم مجاز است


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *