افزایش تناسب اندام با میان وعده های پروتئینی

افزایش تناسب اندام با میان وعده های پروتئینی

 

مصرف میان وعده های پروتئینی کمک زیادی به افزایش احساس سیری در بدنمان خواهد کرد. اگر می خواهید به تناسب اندام برسید باید سراغ منابع پروتئینی مانند تخم مرغ، عدس و گوشت سفید بروید. دانه های روغنی نیز می توانند مانع پرخوری شما شوند.

بر اساس یکی از تحقیقات The Journal of Nutrition، مصرف میان‌وعده‌هایی که پروتئین زیادی داشته باشد، می‌تواند مانع سردرگمی نوجوانان در انتخاب میان‌وعده‌ها شود. به نظر آنان مصرف میان‌وعده‌هایی که حاوی پروتئین زیادی هستند، تاثیر مثبتی بر روی کنترل اشتها، ایجاد احساس سیری و بالا بردن کیفیت رژیم غذایی در بین نوجوانان و جوانان دارند. در این مطالعه ۳۱ نوجوان از ۳ مدل به‌عنوان برنامه‌ای برای میان‌وعده‌ها استفاده کردند: استفاده از میان‌وعده‌هایی که پروتئین زیادی داشتند، میان‌وعده‌هایی که چربی زیادی داشتند، و در ادامه استفاده نکردن از میان‌وعده‌ها به‌مدت ۳ روز.نتایج نهایی تحقیقات نشان داد روزهایی که نوجوانان میان‌وعده می‌خورند، خیلی کم‌تر گرسنه می‌شوند، ضمن این‌که بیشتر برای خوردن شام صبر می‌کنند،و روزهایی که از میان‌وعده‌های پروتئینی استفاده می‌کردند، اغلب میان‌وعده‌های پُرچرب و قندی را کنار می‌گذاشتند و تمایلی برای خوردن آن‌ها پیدا نمی‌کردند. البته کل کالری مصرفی روزانه این نوجوانان با خوردن میان‌وعده یا بدون آن‌ها تغییری نمی‌کرد. نتیجه مهم دیگری که در این تحقیقات مشخص شد، این بود که میان‌وعده‌های پروتئینی می‌توانند حتی انعطاف‌پذیری شناختی را نیز افزایش دهند.

ارزان و سرشار از مواد مغذی، تخم مرغ ها بهترین منبع برای جذب پروتئین سالم هستند. میتوانید ابتدای هفته برای خود چندین تخم مرغ را آب پز کنید و پوستشان را بکنید و در یخچال نگه دارید، سپس هر زمان که میخواستید یک میان وعده ی سریع و آماده استفاده کنید میتوانید سری به یخچال بزنید. یک تخم مرغ کافی نیست؟ میتوانی تخم مرغ را از وسط نصف کنید و با مقداری نان سبوس دار میل کنید.

عدس یک وعده سرشار از پروتئین است. یک فنجان عدس ۲۲ گرم پروتئین و ۳۰۰ کالری دارد. میتوانید مقداری عدس را روی سالاد بریزید و از آن لذت ببرید. سبزیجات حجم میان وعده را بالا میبرد و خوب سیرتان میکند.

شیر شکلات یک وعده غنی از پروتئین با کیفیت است ( مخصوصا بعد از ورزش ) میتوانید به راحتی یک بطری حاوی شیر شکلات را در ساک ورزشی خود قرار دهید و پس از تمرین از آن لذت ببرید. فقط سعی کنید نوع کم شکر آن را پیدا کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.