چرا مهم است که کفش پیاده روی خوب داشته باشیم؟

چرا مهم است که کفش پیاده روی خوب داشته باشیم؟

بهترین کفش پیاده روی

استفاده از مناسب ترین کفش پیاده روی یک عنصر اساسی در حفظ روش پیاده روی صحیح و همچنین جلوگیری از آسیب است. کفش پیاده روی ابزار است. بدون ابزار صحیح، شما احتمالا به خودتان آسیب می رسانید، و شما بیشتر در معرض آسیب های بیشتر و شدید در آینده قرار می گیرید. انتخاب کفش مناسب برای نوع پا شما ممکن است یک مفهوم اساسی برای برخی باشد، اما راه روندگان اغلب این گام ساده را نادیده می گیرند و در نتیجه از آسیب های قابل پیشگیری می ترسند.


کفش و بدن شما

بیومکانیک به نیروهای داخلی و خارجی بدن انسان اشاره دارد و شیوه ای که این نیروها بر بدن انسان تأثیر می گذارند. این به این معنی است که هر حرکتی که پای شما در عمل پیاده روی انجام می دهد بر روی قسمت های دیگر بدن شما تاثیر می گذارد. اگر کفش ها حمایت لازم را برای آرک ها و پاشنه ها نکنند، آنها مانع حرکت ضروری در پا می شوند. هنگامی که پاهای شما قادر به انجام درست حرکت نباشد، دیگر قسمت های بدن شما باید بیش از حد کمپوست شوند. هنگامی که بدن شما بیش از حد تسریع می کند، معمولا درد در پاشنه، مچ پا، زانو، کمر و پشتی رنج می برند. درد در این مفاصل می تواند منجر به ضعف و آسیب بیشتر شود.

 

کفش و استقامت

راحتی در راه رفتن روی فاصله، سرعت و استقامت شما تاثیر می گذارد. ادامه دادن روال رفتاری شما به میزان زیادی بر مزایایی که به دست می آورید بستگی دارد؛ هیچ کس نمی خواهد هر فاصله، سرعت یا مقدار زمان را در حالی که ناراحت یا دارای درد است طی کند. شما نیاز به پیدا کردن یک کفش است که متناسب با پا شما است. اگر کفش صحیح داشته باشید می توانید یک برنامه پیاده روی سالم و بدون صدمه ای را حفظ کنید.

 

کفش پیاده روی خوب و مناسب

 

انتخاب کفش های مناسب

پیدا کردن کفش مناسب شگفت آور آسان است. اکثر فروشگاه های کفش، کارکنانی که به شما توصیه می کنند از بهترین نوع کفش برای شما آموزش دیده اند، تجزیه و تحلیل پا را انجام دهند. گزینه دیگری برای تعیین اینکه کدام کفش برای شما مناسب است، این است که یک متخصص طب سوزنی یا یک متخصص طب ورزش، نوع پا و نیازهای خاص کفش را برای نوع پای خود ارزیابی کنید. به طور کلی، این متخصصان با تعیین نیاز به پشتیبانی از قوس و پاش، پاها را ارزیابی می کنند.

هزینه و قیمت کفش پیاده روی

پرداخت برای کفش مناسب می تواند هزینه بر باشد. شما ممکن است بیشتر برای یک کفش که برای نوع خاصی از پا مناسب است، پرداخت کنید، اما قیمتی که پرداخت می کنید با هزینه ای که برای درمان هزینه می کنید مقایسه نمی شود. خرید کفش صحیح به نحوی که تمام بدن شما قادر به کار بدون آسیب و درد غیر ضروری می شود، تاثیر می گذارد. بنابراین، پرداختن به قیمت بالاتر برای کفش سرمایه گذاری ارزشمندی در سلامت کلی و عملکرد بدن شما است.

 

تعویض به موقع کفش ها

تعویض کفش خود را به طور منظم برای حفظ ممانعت از آسیب و درد بسیار مهم است. طبق آکادمی پزشکی فیزیکی و توانبخشی آمریکا، شما باید کفش خود را هر ۳۵۰ تا ۴۰۰ مایل یا هر شش ماه را جایگزین کنید. midsole بخشی از کفش بین پایین کفش و قسمت بالای کفش است. با توجه به آب و هوای نامطبوع، وزن بیش از حد و زمین، می توان از این ابزار استفاده کرد.

 

منبع این مطلب: مجله پزشکی دکتر سلام


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *