کم کردن چربی‌های بدن با روش های ساده

کم کردن چربی‌های بدن با روش های ساده

اگر می خواهید از شر چربی های بدن خود خلاص شوید و به تناسب اندام برسید باید اراده خود را در این زمینه تقویت کنید. برخی تصور میکنند با ورزش کردن به تنهایی می تواند اندام خود را تغییر دهند در صورتی که اشتباه میکنند رژیم غذایی سالم در کنار ورزش روزانه در موفقیت شما در کاهش وزنتان بسایر موثر خواهند بود.

افزایش متابولیسم پایه

بدن انسان اغلب با کوره مقایسه می‌شود، چون در تمام طول روز در حال سوزاندن کالری‌ها است و عموما هم این‌طور تصور می‌شود که ورزش کردن، سوزاندن کالری‌ها را سریع‌تر می‌کند. تاثیر ورزش کردن درست است، اما به این سادگی‌ها نیست که هر فردی هرچه‌قدر می‌خواهد غذا بخورد و فکر کند با ورزش کردن دیگر اصلا امکان ندارد که چاق شود.

در واقع، بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که ورزش کردن فقط تا ۱۵ درصد کل کالری روزانه را می‌سوزاند، نه بیشتر. ضمن این‌که متابولیسم پایه بدن انسان‌ها به‌طور معمول تا ۷۰ درصد کل کالری‌هایی را می‌سوزاند که روزانه مصرف می‌کنید. بعضی افراد به همین دلیل فکر می‌کنند که شاید بتوانند متابولیسم پایه را افزایش دهند، اما این کار واقعا ممکن است؟ تنها راه برای دستیابی به چنین هدفی، این است که توده‌های بدون چربی یا همان عضله‌های بدن را افزایش دهید.

نکته مهم دیگر این است که برای رسیدن به کاهش وزن موفق و کم کردن چربی‌های بدن، باید به این فرآیند به‌عنوان نوعی پیشرفت نگاه کنید، نه نوعی آرمان‌گرایی محض که شما را ناامید کند. این نگرش باعث می‌شود که راحت‌تر به تمرینات لازم برسید و مدام خودتان را سرزنش نکنید. ضمن این‌که با این نگرش دیگر به خودتان سختگیری بیش از حد نخواهید کرد و اگر احیانا غذایی بخورید که نباید از آن استفاده می‌کردید، دیگر لازم نیست که تمام تلاش‌هایتان را زیر سوال ببرید. اگر روزی نتوانستید تمرینات ورزشی برنامه‌ریزی‌شده را انجام دهید، ناامید نشوید، فردا هم وقت دارید!

نباید فراموش کرد که چربی ذخیره شده در شکم یکی از مقاوم ترین و هشدار دهنده ترین نوع چربی ها از نظر ایجاد مشکلات عروقی و قلبی و بیماری های متابولیکی در شخصی است که هرساله نیز بر بزرگی شکم وی افزوده می شود.
حتی بررسی ها نشان داده است که افزایش دور کمر آقایانبیش از ۱۰۲ سانتی متر و در خانم‌ها بیشتر از ۸۹ سانتی متر به افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های عروق قلب یا سندرم متابولیک منجر می‌شود.
دکتر بهروز توانا، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی نیز معتقد است که برای کوچک کردن شکم روش های انقباضی در جا بسیار موثر است که برای این منظور باید هر روز صبح پس از برخاستن از خواب ۱۰ مرتبه عضلات شکم و پشت را، هر مرتبه به مدت ۱۰ ثانیه منقبض و سپس از حالت انقباض خارج کرد. چنین روشی اگر هر روز به طور پیوسته صورت بگیرد یک عادت شده و باعث سفتی شکم و جلوگیری از افتادگی آن می‌شود.

به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *