شکل دادن و تناسب اندام با تغییر رویه زندگی

شکل دادن و تناسب اندام با تغییر رویه زندگی

رسیدن به کاهش وزن و شکل دادن به اندام هدف بسیاری از افراد چاق است که اکثر آنها در این زمینه به موفقیت نمیرند. استرس های محیط کاری و مشکلات روزمره اجازه تمرکز آنها روی هدفشان نمیدهد. اراده و پشتکار نیز تاثیرات فوق العاده ای بر کاهش چربی های اضافی بدن این افراد خواهد گذاشت.

اگر شما اضافه وزن ندارید، ممکن است مایل باشید عضلات ران ها  و شکم تان را تقویت کنید تا زیباتر شوید. شما می توانید یک شکم سفت و عضلانی داشته باشید، فقط اگر به مدت شش یا هشت هفته ورزش های ساده ی آئروبیک (AEROBIC) مثل را انجام دهید.
این نکته را در نظر داشته باشید که برای داشتن یک بدن زیبا حتماً نیازی ندارید که عضو باشگاه خاصی باشید یا از دستگاه های ورزشی استفاده کنید. ورزش باید جزئی از زندگی روزمره ی شما باشد.
ورزش منظم علاوه بر آثار مفیدی که روی وزن و سیستم قلبی- عروقی  شما دارد، می تواند موجب شکل دادن و تناسب اندام شما هم شود.
داشتن یک اندام زیبا احساس خوبی به شما می دهد و سبب می شود کار خود را بهتر انجام دهید، انرژی بیشتری برای انجام کارها داشته باشید و در عین حال بسیاری از استرس های موجود در محیط کاری را هم کم می کند.

بسیاری از افراد هستند که قصد دارند وزن‌شان را کاهش دهند اما انگار شروع این کار برای آنان سخت و طاقت‌فرساست؛ مسئله این‌جاست که بعضی تغییرات اساسی می‌توانند تفاوت زیادی ایجاد کنند و شما را به هدف نزدیک‌تر کنند.مثلا تا به حال درباره نوع غذاهایی که می‌خورید فکر کرده‌اید؟

به نظر شما این محصولاتی که در جعبه‌ها و بسته‌بندی‌های جذاب طراحی می‌شوند و در قفسه‌های سوپرمارکت به فروش می‌رسند، واقعا غذا هستند؟! یا آن مواد خوراکی‌ای که در قوطی‌ها و کیسه‌های پلاستیکی بسته‌بندی شده‌اند و لیست طولانی‌ای از مواد تشکیل‌دهنده روی آن‌ها برچسب شده است؟! اما این محصولات هم غذای واقعی و طبیعی نیستند!

در واقع، خوردن غذاهای طبیعی که مواد شیمیایی نداشته باشد، کلید موفقیت برای کسانی است که می‌خواهند وزن‌شان را مدیریت کنند. خوردن غذاهای طبیعی باعث می‌شود که التهاب بدن کاهش پیدا کند و ارتباطی هورمونی مناسب را دوباره برقرار می‌کند، و این روند به‌طور خودکار به بدن کمک می‌کند تا چربی‌هایی را بسوزاند که دیگر به آن‌ها نیاز ندارد. به‌عبارت دیگر، شما با خوردن غذاهای طبیعی می‌توانید لاغر و خوش‌اندام بمانید بدون این‌که کار سخت و عجیبی کرده باشید!

نکته دیگر این است که فقط زمانی باید غذا بخورید که گرسنه هستید و وقتی ۸۰ درصد سیر شدید، دست از غذا بکشید! مثلا بعضی افراد هستند که در یک وعده غذایی، اندازه دو وعده غذا می‌خورند و احساس می‌کنند که واقعا به آن احتیاج دارند؛ اما وقتی نیم ساعت از پایان غذا می‌گذرد، احساس می‌کنند که مثل توپ فوتبال، باد کرده‌اند! پس نیازی نیست که آن‌قدر غذا بخورید تا سیرِ سیر شوید، چون سیری واقعی قبل از این‌که درباره‌اش فکر کنید، اتفاق می‌افتد.

اگر بدن‌تان را به این نظم عادت دهید، یاد می‌گیرید که فقط زمانی غذا بخورید که وقعا گرسنه هستید، به‌جای این‌که موقع استرس سراغ غذاها بروید. وقتی احساس می‌کنید استرس دارید و می‌خواهید غذا بخورید، باید کاری کنید که تمرکزتان از غذا به سمت کار دیگری برود؛‌ مثلا کارهای عقب‌افتاده را انجام دهید یا برای کاهش استرس، مدیتیشن را انتخاب کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *