اشتباهات رایج در تنظیم برنامه غذایی

اشتباهات رایج در تنظیم برنامه غذایی

اگر قصد دارید در زمینه کاهش وزن به نتیجه مطلوب دست یابید پیشنهاد می کنیم از یک برنامه غذایی مناسب پیروی کنید. تناسب اندام به راحتی به دست نمی آید با پرهیز از مصرف تنقلات و نوشیدن آب کافی می توانید در کاهش وزن خود نقش مهمی ایفا کنید.

اضافه وزن و چاقی از مشکل‌‌هایی است که افراد زیادی با آن دست به گریبان هستند. روش‌های مختلفی هم برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام وجود دارد که البته همگی آنها اصولی و صحیح نیستند. همواره رژیم کم‌کالری در کنار یک برنامه ورزشی منظم، کلید رهایی از چاقی معرفی شده است اما توجه به نکته‌های ریزی هم می‌تواند از منحرف‌شدن در این راه جلوگیری کند.

توصیه اول کاهش وزن – بیشتر آب بنوشید

قبل از باز کردن بسته چیپس‌، یک لیوان آب بنوشید. افراد اغلب گرسنگی را با تشنگی اشتباه می‌گیرند بنابراین می‌توانید به جای خوردن چیپس و دریافت کالری فراوان، یک لیوان آب یخ بنوشید. البته اگر نمی‌توانید آب ساده بخورید، می‌توانید آن را طعم‌دار یا یک فنجان چای میوه میل کنید.

پس از این‌که چند روز از رژیم غذایی جدیدی برای تناسب اندام استفاده کردید، تغییرات باید آرام‌آرام در سطح بدن‌تان شروع شوند. اما اگر از همه توصیه‌های رژیم غذایی جدیدتان پیروی کرده‌اید ولی باز هم هیچ تغییری نمی‌بینید، باید عیب‌یابی را شروع کنید. در ادامه به موارد مهمی اشاره می‌کنیم که در اغلب عیب‌یابی‌ها به آن خواهید رسید.یکی از دلایلی که بعضی‌ها در پیش بردن برنامه رژیم غذایی‌شان موفق نمی‌شوند، این است که بیش از حد میوه می‌خورند.

به نظر متخصصان، اگرچه مقداری میوه برای تناسب اندام شما خوب و مفید است، اما باید بدانید که مصرف بیش از حد میوه‌ها می‌تواند باعث اختلال در وضعیت انسولین بدن شود، چون میوه‌ها حاوی فروکتوز زیادی هستند. ضمنا به یاد داشته باشید که یک وعده مناسب از میوه‌ها، تقریبا مساوی است با یک مشت از توت‌ها یا میوه‌های خُردشده، یا نیمی از قطعات بزرگ میوه‌هایی مثل گریب‌فروت یا سیب.

بعضی افراد فکر می‌کنند منظور متخصصان از اهمیت مغزها این است که تا می‌توانند مغز بخورند! درست است که مغزها به‌دلیل پروتئین‌ها و چربی‌های سالمی که دارند، جزئی از برنامه‌های غذایی برای کاهش وزن هستند، اما خیلی مهم است که استفاده از مغزها را حد متعادل حفظ کنید. در واقع، منظور متخصصان از مصرف مغزها، فقط یک مشت مغز یا حدود ۳۰ گرم در روز است، نه بیشتر!نکته دیگر این است که منظور متخصصان از حذف کردن چربی‌ها، چربی‌های ترانس است، نه همه چربی‌ها. اضافه کردن چربی‌های سالم یعنی چربی‌های غیراشباع تک‌زنجیره و چندزنجیره‌ای، به رژیم غذایی واقعا می‌تواند نقش مثبتی در کاهش وزن داشته باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *