رفع احساس گرسنگی با راهکارهای درمانی موثر

رفع احساس گرسنگی با راهکارهای درمانی موثر

اگر زیاد دچار احساس گرسنگی می شوید پیشنهاد می کنیم با روش های موثر در مقابله با این حس آشنا شوید. حبوبات و تمشک از بهترین مواد غذایی هستند که با گرسنگی ما مقابله میکنند.

محققان در یکی از مطالعات اخیر، ترکیبات خاصی در بعضی غذاها کشف کرده‌اند که کمک می‌کنند احساس سیری طولانی‌تری داشته باشید و می‌توانند هورمون‌های گرسنگی را در بدن کاهش دهند. در ادامه به غذاهایی اشاره می‌کنیم که در این مطالعه معرفی شده‌اند.
تمشک یکی از مهم‌ترین این غذاها است که اهمیت زیادی در بین انواع توت‌ها دارد.

یک فنجان تمشک قرمز منجمد دارای ۸۰ کالری است و مهم‌تر از آن، ۹ گرم فیبر دارد که مقدار خیلی زیادی محسوب می‌شود. در واقع تمشک‌ها یکی از غنی‌ترین منابع فیبری هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. رژیم‌های غذایی غنی از فیبر باعث می‌شوند که احساس سیری سریع‌تر و طولانی‌تری پیدا کنید، و حتی میل و هوس شدید به خوردن غذاها را کم‌تر می‌کنند.

ضمن این‌که تمشک حاوی مقدار مطلوبی از ویتامین C، منگنز و پتاسیم است. تحقیقات متعددی در حال انجام‌ هستند که نشان می‌دهند چگونه بعضی از مواد مغذی گیاهی می‌توانند از انسان در برابر بعضی سرطان‌ها، بیماری قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا و بیماری‌های مزمن دیگر محافظت کنند. می‌توانید تشمک‌ها را در فریزر نگهداری کنید تا در فصل‌های سرد سال هم از آن‌ها استفاده کنید و مثلا همراه با غلات صبحانه، ماست و سالاد بخورید.

حبوبات (به‌خصوص نخود،‌ لوبیا، سویا و عدس)، تهدید سه‌گانه‌ای بر علیه گرسنگی هستند، چون سرشار از فیبر، نشاسته مقاوم و پروتئین‌هایی هستند که خیلی کُند هضم می‌شوند. یکی از مطالعات اخیر Journal of Human Nutrition and Dietetics کسانی که رژیم غذایی غنی از لوبیا دارند، حدود ۴.۵ کیلوگرم در ۱۶ هفته وزن کم می‌کنند، در حالی که وضعیت کلسترول خون‌شان نیز بهبود پیدا می‌کند.

گاهی بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف یک وعده غذایی کامل باز هم احساس گرسنگی می کنید. بعضی از شما شاید این میل شدید به غذا خوردن را بگذارید به حساب اعصاب خرابتان یا علاقه زیادتان به غذا خوردن.گرسنگی

گرسنگی

گاهی اوقات نمی توانید آن تکه شکلات یا کیکی که در یخچال مانده است را فراموش کنید؟ مدام به دنبال خوردن به کابینت و یخچال سرک می کشید؟ این ها نشان می دهند که شما همیشه گرسنه اید و نمی توانید میل به ریزه خواری را در خود کنترل کنید.

در این مطلب به شما خواهیم گفت چرا همیشه گرسنه تان است و به دنبال خوراکی می گردید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.