اصول افزایش حافظه کودکان

اصول افزایش حافظه کودکان

با چه روش هایی می توانیم حافظه کودکان را تقویت کنیم، افزایش مهارت های هوشی فرزندانمان چگونه امکانپذیر خواهد بود، عوامل تاثیرگذار بر حافظه کودکان در این بخش مورد بررسی قرار خواهند گرفت، اصول تقویت مهارت‌های حافظه‌ای کودک را در این بخش با هم مرور می کنیم.

بسیاری از مادران گله می‌کنند که کودک یک یا دو ساله‌شان آموزشی را که چند روز پیش یادگرفته فراموش کرده است. آیا حافظه کودکان کوتاه مدت است؟چه کنیم کودکان قوانین را به ذهن بسپارند و فراموش نکنند؟ گرچه مغز و حافظه کودکان هر روز در حال تکامل است اما در این سن پیش بینی آنچه به یاد می‌سپارند غیر ممکن است. اگر یک دستور العمل را هر روز به کودک یادآوری کنید، در نهایت آن را یاد می‌گیرد و با شما همکاری می‌کند اما ممکن استمجبور باشید این یادآوری‌ها را چندین هفته، چندین ماه یا حتی برای مدت طولانی ادامه دهید. حتی وقتی کودک قانونی را یاد می‌گیرد، ممکن است در شرایط استرس‌زا یا مواقعی که پریشان ، هیجان زده یا ترسیده است، آن را فراموش کند. وظیفه مادر این است که کارهای مد نظر را به صورت یک قانون درآورد و انتظارات خود از کودک را مرتبا با او تمرین کند.

مثلا اگر هدف آموزش دست شستن بعد از ورود به خانه است، مادر باید وقتی کودک از بیرون می‌آید، دست او را به آرامی بگیرید و ببرد تا کودک دستانش را بشوید. بعد از مدتی کار روی مهارت‌های حافظه‌ای کودک، این قوانین ملکه ذهن او خواهد شد و برای یادگیری باقی قوانین نیز تحریک می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.