انواع گل منبت ام دی اف

یکی از المان‌های زیبایی در لوازم خانه و آشپزخانه به‌ویژه در محصولات چوبی حاشیه‌های دکوراتیو و تزیینی است. از جمله هنرهایی که برای طراحی و خلق چنین طرح‌های دکوراتیوی در محصولات چوبی به کار می‌رود منبت‌کاری است. در کنار لوازم چوبی خانه مثل کابینت ام‌دی‌اف از انواع گل منبت ام دی اف برای زیباتر کردن محصول استفاده می‌شود.

انواع گل منبت ام دی اف

کاربرد منبت کاری در خانه

با اینکه منبت کاری یکی از هنرهای کهن و قدیمی در ایران است ولی همچنان از این هنر در طراحی و ساخت لوازم چوبی جدید هم استفاده می‌شود. حتی در خانه‌های مدرن امروزی هم در حاشیه آینه‌ها، میزهای چوبی، کنسول‌ها و یا حتی مبل‌های چوبی هم ردپایی از منبت کاری دیده می‌شود. یکی از کاربردهای مهم منبت کاری در خانه زیباسازی کابینت آشپزخانه است. به‌خصوص افرادی که به کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک علاقه دارند از منبت‌کاری در حاشیه کابینت استقبال می‌کنند.

محصولات منبت کاری

از آنجایی که خیلی از لوازم خانگی از محصولات چوبی هستند، محصولات منبت کاری بسیار زیاد است. خیلی از محصولات توسط سازندگان و طراحان محصولات چوبی مثل کابینت به صورت دست‌ساز سخته می‌شود. گروه آکس چوب هم با استفاده از دستگاه‌های برش و حکاکی پیشرفته طرح‌های ظریف منبت‌کاری را روی محصولات چوبی خود پیاده می‌کند. از جمله محصولات منبت کاری می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • گل منبت
  • زوار چوبی
  • سرستون
  • پایه مبل
  • زوار چوبی
  • پایه نرده

گل منبت

یکی از پرکاربردترین محصولات منبت کاری در حاشیه کابینت ها یا سایر لوازم چوبی خانه گل منبت است. گل منبت نقشی برجسته و حکاکی شده از گل است که روی محصولات چوبی یا در کنار و حاشیه آنها حکاکی یا اضافه می‌شود. گل منبت در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شود. خیلی از طرح‌های گل منبت به صورت پیش ساخت و در فروشگاه‌ها وجود دارند. ولی اگر خودتان طرح خاصی را بخواهید می‌توانید آن را سفارش دهید تا سازندگان محصولات چوبی آن را برای شما به صورت دست‌ساز بسازند.

متریال ساخت گل منبت

معمولا گل منبت از جنس چوب طبیعی یا چوب مصنوعی و یا مشتقات آنها است. گل‌ها و نقوش منبت که با چوب‌ طبیعی ساخته می‌شوند به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارند. در حال حاضر از متریال‌های جدید و خوش ساخت مثل ام‌دی‌اف و پی‌وی‌سی هم برای ساخت گل منبت استفاده می‌شود. به این ترتیب به کار بردن نقوش منبت در طراحی و ساخت کابینت‌های آشپزخانه به‌خصوص کابینت ام‌دی‌اف بسیار رواج پیدا کرده است.

متریال ساخت گل منبت

گل منبت ام دی اف

امروزه یکی از پرکاربردترین نقوش منبت یعنی گل منبت ام‌دی‌اف در خانه‌ها و به‌خصوص آشپزخانه‌ها به وفور دیده می‌شود. متریال فراچوب یا ام‌دی‌اف به دلیل قابلیت‌های بالا در طرح‌پذیری گزینه مناسبی برای ساخت گل منبت است. از جمله مزیت‌های متریال ام دی اف برای منبت کاری عبارتند از:

  • نصب آسان
  • فراگیر شدن
  • وزن سبک
  • مقاومت بالا در برابر ضربه
  • قیمت مناسب
  • رنگ پذیری بالا

از این رو گل منبت ام دی اف در میان طرح‌های منبت کاری روی چوب های طبیعی یا مصنوعی یکی از بهترین‌ انتخاب‌هاست. این محصول منبت کاری را می‌توانید در کنار سایر محصولات منبت برای مزین کردن خانه به نقوش زیبا ترکیب کنید.

محصولات دست ساز منبت گروه آکس چوب

گروه صنعتی آکس چوب که به طراحی و تولید انواع محصولات چوبی می‌پردازد، جایگاه ویژه‌ای برای سازه‌های منبت کاری شده قائل است. این گروه با استفاده از متریال‌هایی مثل چوب طبیعی و مصنوعی به‌خصوص ام‌دی‌اف نقوش تزیینی و دکوراتیو زیبایی از منبت را به طور دست‌ساز آماده می‌کند. انواع نقوش قدیمی ایرانی و اروپایی به سلیقه شخصی و سفارش خودتان با دست هنرمند منبت کاران حرفه‌ای ساخته می‌شود. چند نمونه از محصولات دست ساز گروه آکس چوب عبارتند از:

  • گل تزیینی منبت یا گل دکوراتیو
  • تاج گل منبت
  • سرستون منبت
  • گل کابینت

اینها تنها بخشی از محصولات منبت کاری گروه آکس چوب است. سایر محصولات این گروه را می‌توانید در کاتالوگ منبت این شرکت مشاهده کنید.

گل تزیینی منبت یا گل دکوراتیو

یکی از محصولات زیبا و چشم نواز گروه آکس گل تزیینی یا گل دکوراتیو است. این گل‌های تزیینی زیبا به صورت نقوش برجسته در حاشیه کار و یا در روی محصولات چوبی حکاکی می‌شوند. گل‌های دکوراتیو دارای انواع طرح‌ها و مدل‌های مختلفی هستند که برای محصولات چوبی متفاوتی مثل کابینت، کمد دیواری، کنسول، تخت و یا درب‌ها به کار می‌روند. از جمله انواع گل‌ منبت دکوراتیو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گل چوبی گرد
  • گل گوشه یا کنجی
  • گل چهارگوش
  • برگ و گل چوبی

گل کابینت ام دی اف هم یکی از انواع گل های منبت تزیینی است که برای زیباسازی کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک روی آنها کنده‌کاری می‌شود.

تاج گل منبت

طرح‌ها و نقوشی که به عنوان تاج گل منبت ام دی اف در طراحی و زیباسازی کابینت‌ها به کار می‌روند نمای جذابی به ظاهر آشپزخانه شما می‌دهند. طرح تاج گل منبت ام دی اف معمولا از گل، برگ، گل‌برگ‌، میوه یا سایر اشکال هندسی انتخاب می‌شود. استفاده از تاج گل در کابینت‌های ام‌دی‌اف نمایی سنتی و کلاسیک به فضای آشپزخانه می‌دهد.

سرستون منبت

یکی دیگر از نقوش سلطنتی منبت کاری سرستون است. سرستون منبت ام دی اف یا چوبی در بالای ستون‌های کابینت، ستون‌های تزیینی خانه یا کمد و ویترین‌های چوبی نصب می‌شوند. استفاده از سرستون‌های منبت نمای باشکوهی به خانه شما می‌دهد. از انواع طرح‌های سرستون منبت می‌توان به طرح هخامنشی، گل، سر حیواناتی مثل شیر و … اشاره کرد.

هزینه ساخت و طراحی گل منبت ام دی اف

برای طراحی گل منبت ام دی اف به زمان و انرژی زیادی نیاز است. منبت کاران برای حکاکی و کنده‌کاری دقت بالایی به خرج می‌دهند. با اینکه استفاده از دستگاه‌های برش و حکاکی پیشرفته و دقیق مثل سی ان سی چوب کار را برای سازندگان راحت کرده ولی همچنان برخی سازندگان خوش ذوق این کار را با دست انجام می‌دهند. اگر شما هم خواهان حکاکی نقوش منبت روی محصولات چوبی خود از جمله کابینت ام دی اف هستید، باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید.

هزینه ساخت و طراحی گل منبت ام دی اف

خرید یا سفارش گل منبت ام دی اف

برای خرید طرح های مختلف گل منبت ام دی اف، پی وی سی یا … می‌توانید به فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه کنید. شما در این فروشگاه‌ها با طرح‌ها، متریال‌ها و قیمت‌های گل منبت ام دی اف آشنا خواهید شد. البته این طرح‌های پیش ساخته محدود هستند. اگر خودتان طرحی شخصی و به سلیقه خودتان دارید می‌توانید آن را سفارش دهید. گروه آکس چوب انواع سفارشات گل منبت ام دی اف را برای هر نوع سلیقه خاصی می‌پذیرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.