اهمیت تغییر الگوهای فکری افراد افسرده

اهمیت تغییر الگوهای فکری افراد افسرده

افراد افسرده بهتر است الگوهای فکری منفی را از خود دور کنند، جهت الگوهای فکری خود را تغییر داده و سبک زندگی خود را نیز تغییر دهند، منفی نگری عادت روزمره این افراد است، برای رهایی از این رفتارها بهتر است برنامه و هدفی برای زندگی شان تعیین کنند و برای رسیدن به آن تلاش کنند.

از افکار سفید و سیاه مطلق دوری کنید! سیاه و سفید مطلق برای بدن گورخرهاست، نه فکر انسان! افراد افسرده تمایل زیادی دارند که در فهم و بیان حالت‌هایشان افراط کنند. مثلا مدام بگویند: من بدبختم! هیچ کس مرا دوست ندارد! من هرگز کار پیدا نمی‌کنم. الگوهای فکری شما تاثیر زیادی بر چگونگی زندگی کردن شما دارد و افسردگی باعث می‌شود که شما همیشه در جهت منفی مسائل فکر کنید. پس سعی کنید خاکستری فکر کنید! به‌جای اینکه بگویید هیچ کس مرا دوست ندارد،به این فکر کنید که حداقل بعضی از انسان‌ها شما را دوست دارند، اگر چه همه انسان‌ها نیستند! با دیگران زندگی کنید! مشخصه مهم افسردگی، میل به انزوا است. انزوا به‌راحتی می‌تواند شما را تسخیر کند، اگر کار نکید یا از مردم دوری کنید به این دلیل که فکر می‌کنید افسرده‌اید. اما در واقع، تقویت و گسترش روابط عمومی اجتماعی، فرصت مناسبی برای کسب حمایت اجتماعی و آشنا شدن با افرادی است که شبیه وضعیت شما را دارند. بر اساس برنامه مشخص زندگی کنید!

حتی اگر علاقه‌ای به این کار ندارید، اما خودتان را مجاب کنید که در ساعت مشخصی بیدار شوید، وعده‌های غذایی را در ساعت‌های دقیقی بخورید (حتی اگر گرسنه نبودید) و از دراز کشیدن مدام روی کاناپه دوری کنید که باعث می‌شود خواب درست شبانه‌تان را بهم بریزد. افراد افسرده، امیال متناقضی نسبت به خوردن و خوابیدن پیدا می‌کنند، پس سعی کنید خودتان را با یک نظم مطلوب وفق دهید.

 

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را نیز بخوانید:

نحوه برخورد با افراد افسرده


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *