با خلق و خوی منفی شما افسرده شده اید

با خلق و خوی منفی شما افسرده شده اید

خلق‌وخوی منفی در برخی افراد می تواند خبر از ابتلای آن ها به افسردگی بدهد، اگر به رفتارهای این افراد دقت کنید می توانید پی به افسردگی آنها ببرید، خلق و خوی منفی مانند پرخاشگری و جرو بحث های بی دلیل و دائم می تواند نشانه ای برای افسرده شدن آن ها بدهد.

اگر کوچک‌ترین اشتباه یا خطایی شما را به‌شدت خشمگین می‌‌کند یا بدخلقی به بخش عادی زندگی شما تبدیل شده است، به احتمال زیاد دچار افسردگی شده‌اید. بر اساس یکی از مطالعات مجله JAMA Psychiatry، ۵۴ درصد کسانی که افسرده هستند، احساسات خصمانه ,بدخلقی, جر و بحث‌های مکرر و عصبانیت را تجربه می‌‌کنند. در واقع وقتی که شما در وضعیت منفی قرار می‌‌گیرید، حالت‌های خلق‌وخوی منفی بیشتری پیدا می‌‌کنید،

مثل تحریک‌پذیری عصبی، سرخوردگی و خشم. اغلب انسان‌ها وقتی از خواب بیدار می‌‌شوند، انگیزه‌های مختلفی برای شروع روز جدید و ادامه زندگی دارند، مثل سر کار رفتن، ورزش کردن یا حتی صبحانه درست کردن. وقتی که فکر می‌‌کنید بی‌حس و خنثی هستید یا هیچ احساسی ندارید و انگیزه‌ای شما را به تحرک وانمی‌دارد، با افسردگی روبه‌رو هستنید. این حالت باعث دوری شما از هر جمعی و حتی دور کردن همه کسانی می‌‌شود که قصد حمایت و عشق ورزیدن به شما را دارند.

مطالعات متعددی نشان می‌‌دهند کسانی که مدام آنلاین هستند و تعاملات اجتماعی صرف را به روابط طبیعی در دنیای واقعی ترجیح می‌‌دهند، با افسردگی مواجه هستند. این افراد ممکن است بخواهند از طریق وارد شدن به جهان مجازی، از جهان واقعی فرار کنند و از احساسات و افکارشان دوری کنند. البته اعتیاد به اینترنت و افسردگی، ‌دو مسئله متفاوت هستند؛ ‌اما اغلب با هم هم‌پوشانی دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.