اگر داروهای فشار خون مصرف می کنید بخوانید

اگر داروهای فشار خون مصرف می کنید بخوانید

از پیامدهای مضر مصرف داروهای فشار خون می توانیم به ابتلا به فراموشی و مشکلات حافظه اشاره کنیم، این قبیل داروها تاثیرات مضر زیادی بر سلامتی مان خواهند گذاشت.اگر از مشکل آلزایمر رنج میبرید در مصرف این داروها احتیاط کنید و با پزشک خود مشورت نمایید.

کاهش خطر ابتلا به بیماری فراموشی(آلزایمر) با داروی فشار خون. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که داروهای فشار خون می‌توانند از مغز انسان در برابر ابتلا به آلزایمر محافظت کنند. در واقع در این مطالعه مشخص شد افرادی که دچار مشکلات اولیه فکری و حافظه‌ای هستند و در عین حال به‌خاطر مشکل فشار خون بالا داروهای مهارکننده ACE یا داروهای ARB مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که از داروهای فشار خون دیگر استفاده می‌کنند،‌کم‌تر دچار مشکل آلزایمر می‌شوند.

در این مطالعه پرونده پزشکی ۷۸۴ فرد مبتلا به فشار خون بالا مورد بررسی قرار گرفت که مبتلا به اختلال خفیف شناختی نیز بودند و در واقع این افراد دچار تغییراتی در توانایی‌های فکری و حافظه‌ای شده بودند که آنان را بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار می‌داد. در ادامه مشخص شد ۴۸۸ فرد از مهارکننده‌های ACE و ARB استفاده می‌کردند که با تاثیر روی سیستم هورمونی افراد باعث کنترل فشار خون می‌شود. در نهایت وقتی محققان این داروها و دگرگونی مغز این افراد در طی یک دوره ۳ تا ۵ ساله، بررسی کردند،‌ مشخص شد اختلال خفیف شناختی در کسانی که از مهارکننده‌های ACE و ARB استفاده می‌کردند خیلی کم‌تر به آلزایمر منجر شده بود. نتایج این مطالعه در کنفرانس ۲۰۱۵ انجمن بین‌المللی آلزایمر در واشینگتون ارائه شده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *