بروز بیماری در وریدهای واریسی

بروز بیماری در وریدهای واریسی

بهتر است علائم مربوط به بیماری وریدهای واریسی را جدی بگیرید هرگونه خونریزی،تورم و التهاب در این نواحی هشداری برای پیشرفت این بیماری به شمار می روند بهتر است با روش های درمان برای این عارضه آشنا شوید با ما همراه باشید.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که وریدهای واریسی فقط یک موضوع مربوط به ظاهر پوست است و نباید آن را جدی گرفت، در حالی که در اکثر موارد می‌تواند مساله‌ای فراتر از ظاهر پوست باشد. متخصصان می‌گویند که درصد زیادی از بیماران مبتلا به وریدهای واریسی، در نهایت به علائم خاصی دچار می‌شوند که آن‌ها را آزار می‌دهد.

رایج‌ترین این علائم شامل مشکلاتی مثل دردهای مبهم، سنگینی، ضربان غیرطبیعی، گرفتی و تورم در ساق پاها است. علائم دیگر هم وجود دارند مثل خشکی شدید و خارش پوست در نزدیکی قسمت‌هایی که به وریدهای واریسی مبتلا شده‌اند. از طرف دیگر، خطر بروز نوعی لخته خون به‌نام ترومبوز وریدی عمیق در میان افراد مبتلا به وریدهای واریسی وجود دارد. علائم و نشانه‌های دیگری هم وجود دارند که مثل موارد قبلی رایج نیستند و در کمتر از ۱۰ درصد بیماران اتفاق می‌افتند.

این علائم و نشانه‌های خاص شامل این موارد می‌شوند: خون‌ریزی، تغییر رنگ پوست، ورم کردن پوست و شکل‌گیری زخم روی پوست. متاسفانه وقتی که پوست در چنین شرایطی آسیب ببیند، آسیب معمولا به‌صورت دائمی باقی می‌ماند. به نظر متخصصان، خیلی مهم است که افراد مبتلا به وریدهای واریسی، در صورت مواجهه با هر کدام از این علائم، توصیه‌های پزشکی را قبل از بروز تغییرات غیر قابل برگشت در پوست جدی بگیرند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *