تاثیر تقویت آمادگی بدن در تسکین کمردرد

تاثیر تقویت آمادگی بدن در تسکین کمردرد

تاثیر تقویت آمادگی بدن بر بیماریها

تاثیر تقویت آمادگی بدن در تسکین کمردرد. این عنوان مطلبیست که در زیر در مورد آن صحبت شده است فرد میتواند با تقویت آمادگی بدن از شدت این درد بکاهید و بتوانید براحتی کارهای روزمره تان را انجام دهید.بنابراین در زیر به این راهکارها و پیشنهادات عمل نمایید.

آمادگی بدنی را تقویت کنید ورزش کردن، یکی از راه‌های مناسب برای تقویت استخوان‌ها و عضلات ناحیه کمر است و نقش موثری در تسکین کمردرد مزمن دارد. ورزش‌های قدرتی مانند وزنه‌برداری، نه‌تنها به ساخت تراکم استخوان‌ها کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند کمردرد را هم تسکین بدهند. با این‌حال، ورزش‌های قدرتی برای کمردردهای شدید توصیه نمی‌شوند.

اگر قصد دارید که وزنه‌برداری انجام بدهید، اصول و قواعد این کار را رعایت کنید. همیشه قبل از بلند کردن وزنه‌ها، خودتان را گرم کنید. علاوه بر این، به حالت بدن در حین بلند کردن وزنه دقت داشته باشید و در طول این کار به‌درستی تنفس کنید. اگر احساس درد کردید، سریعا باید این ورزش را متوقف کنید.

فعالیت دیگری که به شما کمک می‌کند، یوگا یا تمرینات کششی است. یکی از مطالعات Archives of Internal Medicine نشان می‌دهد که یوگا و تمرینات کششی، نیاز بیماران به مصرف دارو برای تسکین درد را کاهش می‌دهد. گزارش جامع دیگری که در Journal of Orthopedics and Rheumatology منتشر شده است،

نشان می‌دهد که یوگا می‌تواند کمردرد مزمن و ناتوانی ناشی از آن را کاهش بدهد. فعالیت‌های ورزشی حتی می‌توانند عوارض روان‌شناختی ناشی از کمردرد مانند افسردگی را کمتر کنند. البته قبل از شروع هر ورزشی، باید با پزشک درباره این موضوع مشورت کنید.

عوامل مختلفی در ایجاد درد کمر نقش دارند و تقسیم بندی‌های گوناگونی ازنظر مولفان در این ارتباط وجود دارد. سندرم بی تحرکی یکی از مهم ترین عوامل ابتلا به بیماری های مزمن و ناتوانی جسمانی حرکتی از جمله کمر درد به شمار می آید. به نظر پزشکان بیش از ۸۵ درصد علل درد های عضلانی مربوط به بی تحرکی است. صرف نظر از عواملی چون چاقی و نوع شغل، مهمترین علل کمردرد عبارتنداز:

درد مکانیکی کمر
درد کمر با منشاء درون وندی
درد کمر التهابی
درد به دلیل عفونت
درد ناشی از تومورها
درد کمر با منشاء عروقی
درد کمر با مبدا روانی

از میان علت‌های فوق، دردهای مکانیکی شایعترین علت کمردرد هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *