تاثیر پروتئین بر ابتلای زنان به بیماری قلبی و عروقی

تاثیر پروتئین بر ابتلای زنان به بیماری قلبی و عروقی

برای مقابله با دیابت و امراض قلبی و عروقی در زنان برخی راهکارهای تغذیه ای موثر وجود دارند که از جمله می توانیم به پرهیز از مصرف گوشت قرمز اشاره کنیم. طبق تحقیقات اخیر مصرف پروتئین در زنان می تواند عاملی برای ابتلای آن ها به نارسایی قلبی باشد.

گروهی از محققان بعد از مطالعه اخیرشان به یافته‌های تازه‌ای درباره سلامتی زنان دست پیدا کردند. این مطالعه نشان می‌دهد زنانی که بعد از ۵۰ سالگی از رژیم غذایی دارای پروتئین زیاد استفاده می‌کنند، با خطر بالای ابتلا به نارسایی قلبی مواجه می‌شوند. گزارشی از این مطالعه در نشست سالانه انجمن قلب آمریکا ارائه شده است.

به‌گفته محققان، این خطر خصوصا زنانی را تهدید می‌کند که از گوشت قرمز به‌عنوان منبع اصلی دریافت پروتئین استفاده می‌کنند. نکته جالب‌تر این‌که خطر ابتلا به نارسایی قلبی در میان زنانی که از منابع گیاهی برای دریافت پروتئین استفاده می‌کنند، ۲۰ درصد کاهش می‌یابد. محققان در این مطالعه، وضعیت ۱۰۴ هزار نفر از زنان ۵۰ تا ۷۹ ساله را از نظر رژیم غذایی روزانه و نمونه‌های ادرار بررسی کردند تا میزان مصرف پروتئین را در میان آنان با دقت بسیار بالایی ارزیابی کنند. یافته‌های نهایی نشان دادند که خطر ابتلا به نارسایی قلبی در زنان بالای ۵۰ سال، با استفاده از رژیم غذایی دارای پروتئین زیاد افزایش می‌یابد، حتی اگر تاثیر عوامل متعدد مثل سن، نژاد، بیماری فشار خون بالا، بیماری دیابت و بیماری عروق کرونر قلب در نظر گرفته شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *