ترفندهای موثر بر ایجاد احساس سیری

ترفندهای موثر بر ایجاد احساس سیری

اگر می خواهید احساس سیری را در بدنتان افزایش دهید بهتر است سراغ هله هوله ها نروید و در زمانی که سرگرم شبکه های اجتماعی هستید نیز از خوردن خوراکی های مختلف بپرهیزید و سعی کنید تمرکز خود را افزایش داده و با پرخوری کردن مقابله کنید.

محاسبه میزان کالری‌ها اساسا غیرممکن است و محدود کردن حجم غذاها یا پرهیز همیشگی از دسرها هم گاهی اوقات کار فوق‌العاده سختی می‌شود که عملا نمی‌تواند اجرایش کرد. اما لازم نیست نگران این مسئله باشید، چون ترفندهای زیادی وجود دارند که کم کردن حجم غذاها را راحت‌تر می‌کنند و به افراد کمک می‌کنند تا سریع‌تر سیر شوند و از غذایی که خورده‌اند راضی باشند. در نتیجه با این روش‌ها کمتر غذا می‌خورید، بدون این‌که ناراحت شوید یا نگران هر لقمه غذا باشید.

محققان با بررسی ۲۴ مطالعه به این نتیجه رسیدند که غذا خوردن آشفته و پریشان معمولا منجر به پُرخوری می‌شود. ضمنا کارهایی مثل تماشای تلویزیون، پاسخ‌گویی به ایمیل‌ها یا غرق شدن در شبکه‌های اجتماعی مختلف موقع غذا خوردن،‌ فقط باعث نمی‌شوند که فرد بیشتر از حد عادی در هر وعده غذا بخورد.

در واقع، یکی از مطالعات مجله Appetite  نشان می‌دهد که غذا خوردن بدون توجه و همراه با آشفتگی، باعث می‌شود که فرد در ساعات بعدی روز به سمت هله‌هوله‌های مختلف کشیده شود. به همین دلیل باید موقع غذا خوردن روی غذای خودتان تمرکز کنید و خواهید دید که با این کار سریع‌تر سیر می‌شوید و کمتر وسوسه می‌شوید که در ساعات بعد از وعده‌های غذایی به سراغ هله‌هوله‌ها بروید.

ترفند دیگری که به شما کمک می‌کند، نوشیدن آب است، چون آب می‌تواند حجم زیادی از معده را پُر کند و از این طریق، فضای کمتری برای وارد شدن غذاهای دیگر به معده باقی بگذارد. در نهایت این کار باعث می‌شود که سریع‌تر سیر شوید. یکی از مطالعات بریتانیایی نشان می‌دهد افرادی که ۳۰ دقیقه قبل از وعده غذایی، ۲ فنجان آب می‌خورند، بیشتر از دیگران وزن کم می‌کنند.

محققان سال‌ها سبک زندگی اهالی جزیره ی اوکیناوای ژاپن را که به داشتن طول عمر و سلامتی بالا معروف هستند زیر نظر گرفتند. آن ها می خواستند بدانند دلیل اینکه این مردم بدون رنج بردن از بیماری‌های جدی تا ۱۰۰ سالگی عمر می‌کنند چیست. محققان متوجه شدند بین این اهالی قانون Hara Hachi Bu حکمفرماست به این معنی که قبل از سیر شدن کامل دست از غذا بکش! البته بزرگان دینی ما نیز همیشه بر این اصل تاکید کرده اند. این کار باعث می‌شود که کالری زیاد و بی استفاده وارد بدن نشود و بدن از هر آن چه مصرف کرده است به بهترین نحو استفاده کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *