تناسب اندام در کوتاه ترین زمان

تناسب اندام در کوتاه ترین زمان

اگر علاقه مند به رسیدن به تناسب اندام هستید پیشنهاد می کنیم از ورزش های موثر در این زمینه کمک بگیرید.برای رسیدن به تناسب اندام برخی راهکارهای موثر به شما کمک خواهند کرد. ورزش و پیاده روی به تنظیم متابولیسم بدن شما کمک زیادی خواهد کرد.

اگر شما اضافه وزن ندارید، ممکن است مایل باشید عضلات ران ها  و شکم تان را تقویت کنید تا زیباتر شوید. شما می توانید یک شکم سفت و عضلانی داشته باشید، فقط اگر به مدت شش یا هشت هفته ورزش های ساده ی آئروبیک (AEROBIC) مثل پیاده رویو دوچرخه سواری را انجام دهید.
این نکته را در نظر داشته باشید که برای داشتن یک بدن زیبا حتماً نیازی ندارید که عضو باشگاه خاصی باشید یا از دستگاه های ورزشی استفاده کنید. ورزش باید جزئی از زندگی روزمره ی شما باشد.
ورزش منظم علاوه بر آثار مفیدی که روی وزن و سیستم قلبی- عروقی  شما دارد، می تواند موجب شکل دادن و تناسب اندام شما هم شود.
داشتن یک اندام زیبا احساس خوبی به شما می دهد و سبب می شود کار خود را بهتر انجام دهید، انرژی بیشتری برای انجام کارها داشته باشید و در عین حال بسیاری از استرس های موجود در محیط کاری را هم کم می کند.
در اینجا ما به بعضی از ورزش هایی که به تناسب اندام شما کمک می کنند، اشاره می کنیم.

همیشه نمی‌توان تمام چاقی‌ها و اضافه‌وزن‌ها را به پرخوری نسبت داد. گاهی برخی از مشکلات پزشکی و بیماری‌ها هم می‌توانند زمینه‌ساز بروز اضافه‌وزن در فرد شوند. مثلا کم‌کاری تیروئید، یکی از همین مشکلات است. هورمون تیروئید می‌تواند به تنظیم متابولیسم بدن کمک کند.

زمانی که شما دچار کم‌کاری تیروئید می‌شوید، ترشح این هورمون در بدنتان کاهش می‌یابدو سرعت سوخت و ساز کالری در بدنتان هم کم می‌شود. در نتیجه، اضافه‌وزن و چاقی به سراغتان می‌آید. ترشح بیش از اندازه نوعی هورمون استروئیدی به‌نام کورتیزول از غدد آدرنال هم می‌تواند دلیل پزشکی دیگری برای ابتلا به چاقی باشد. افزایش ترشح کورتیزول در بدن با بالا رفتن حجم تولید چربی در شکم،صورت و پایین کمر، همراه خواهد بود. افسردگی و پرخوری ناشی از آن هم می‌تواند ابتلا به اضافه‌وزن را در برخی از افراد به‌دنبال داشته باشد. از این رو، پیچیدن یک نسخه رژیمی واحد برای تمام افراد مبتلا به اضافه‌وزن، ‌کار درستی نیست و برای درمان چاقی، ابتدا باید علت بروز آن توسط متخصص مربوطه، تشخیص داده شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *