حفظ سلامت بدن با شستن دست‌ها

حفظ سلامت بدن با شستن دست‌ها

شستن دست‌ها از اهمیت ویژه ای برای سلامتی ما برخوردار است به گونه ای که روزی به این نا در تقویم ثبت شده است. شستن دست‌ها و پاکیزه نگه داشتن آن ها می تواند شما را از انواع بیماری ها در امان نگه دارد . همیشه قبل از غذاخوردن و بعد از توالت دستهایتان را بشویید.

از سال ۲۰۰۹ تاکنون، پنجم می روز بهداشت دست نامیده شده است و شعار این روز «پاکیزگی دست‌ها، نجات جان‌ها» است. هدف از نام‌گذاری این روز با این عنوان برانگیختن توجه عموم مردم به اهمیتی است که بهداشت دست‌ها دارد. به گفته سازمان جهانی بهداشت پاکیزه نگه داشتن دست‌ها کار بسیار ساده و کم‌هزینه‌ای استکه می‌تواند در ۶۰ درصد موارد جلوی انتقال بیمار‌ی‌ها را بگیرد. انجمن ملی پیشگیری از بیماری‌ها و آموزش سلامت (Inpes) توصیه می‌کند مرتبا دست‌ها را با آب و صابون و در صورتی که آب در دسترس نیست با ژن‌های هیدروالکتریک شستشو دهید. برای شستشوی بهتر دست‌ها ابتدا آنها را مرطوب کنید بعد به کمک صابون تمام سطح دست و لای انگشتان را بشویید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ ثاینه دست‌ها را آب بکشید و کامل خشک کنید.

شستن دست‌ها قبل از هر وعده غذا، قبل از پخت‌ و پز، قبل از بغل کردن و مراقبت از نوزادان، بعد از عطسه و سرفه، قبل و بعد از نگهداری از افراد بیمار و بعد از هر بار اجابت مزاج ضروری است. گرچه شستن دست‌ها کار ساده‌ای است اما نظرسنجی‌ها نشان داده یک‌ پنجم افراد قبل از غذا و ۱۲/۵ درصد افراد بعد از بیرون آمدن از توالت دست‌هایشان را نمی‌شویند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.