داروهای مخصوص مبتلایان به ملانوم متاستاتیک

داروهای مخصوص مبتلایان به ملانوم متاستاتیک

ملانوم متاستاتیک از بیماری های پوستی مزمن و خطرناک است که با روش درمانی ایمونوتراپی برطرف خواهد شد برخی داروهای مخصوص در رفع این عارضه به مبتلایان کمک خواهند کرد. می خواهیم با این روش و مکانیزم و تاثیرگذاری آن بر مبتلایان آشنا شویم.

ایمونوتراپی رایج‌‌‌ترین درمان برای سرطان است. محققان به تازگی توانسته‌اند از همین روش برای درمان ملانوم متاستاتیک هم کمک بگیرند. داروی pembrolizumab (Keytruda®) همانند داروی nivolumab (Opdivo®) سبب برانگیخته شدن مجدد پادتن‌‌های اطراف سلول‌های سرطانی شده و به آنها حمله‌ور می‌شوند.

این روش درمان ایمونوتراپی نام دارد و به سیستم ایمنی کمک می‌کند به شخصه از بدن دفاع کند. محققان برای اثبات این قضیه ۸۳۴ بیمار مبتلا به ملانوم را زیر نظر گرفتند و آنها را به ۳ دسته تقسیم کردند‌‌‌. ۲۷۹ نفر هر دو هفته تحت درمان با pembrolizumabبودند و ۲۷۷ نفر هر ۳ هفته با همین دارودرمان شدند و گروه سوم داروی کلاسیک ipilimumab دریافت کرد. بررسی تعداد افراد زنده مانده نشان داد وقتی میزان مصرف داروی pembrolizumab بالاتر می‌رود پیشرفت بیماری کند‌تر شده و احتمال زنده ماندن بیمار افزایش‌‌‌ می‌یابد. تنها مشکلی که در این ‌‌‌میان وجود دارد این است که هنوز محققان نمی‌دانند این درمان را چه زمان باید متوقف کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *