تاثیرات محصولات آنتی باکتریال بر پوست

تاثیرات محصولات آنتی باکتریال بر پوست

صابونهای آنتی باکتریال چه تاثیراتی بر سلامتی ما میگذارند؟ برخی معتقدند این صابون ها می توانند دست ها را ضدعفونی و گندزدایی کنند در صورتی که این تصور نادرست است. پزشکان معتقدند این صابونها قابلیت از بین بردن باکتریها را ندارند.

آیا صابون های ضد باکتری، موثر هستند؟ آمریکایی‌ها سالانه یک میلیارد دلار صرف خرید محصولات آنتی باکتریال می‌کنند اما بررسی‌های اخیر پژوهشگران نشان داده این محصولات به اندازه صابونهای معمولی در‌‌ ضد عفونی کردن دستها موثر نیستند. به گفته محققان دانشگاه سئول در کره،صابونهای آنتی باکتریال بر پایه تریکلوزان تفاوتی با صابونهای معمولی ندارند. برای اثبات این قضیه محققان تاثیر این صابون‌ها را بر ۲۰ نوع گونه مختلف باکتریایی و در ۱۶ فرد داوطلب بالغ‌‌ ازمایش کردند. به مدت یک هفته از برخی داوطلبان درخواست شد دستان خود را با صابون معمولی و برخی با صابونهای آنتی باکتریال بشویند.

بعد از یک هفته هیچ تفاوتی بین میزان و نوع باکتری روی دستان افراد هر دو گروه نبود. بر اساس تحقیقی که مشروح آن در مجله The Journal of Antimicrobial Chemotherapy منتشر شده است تریکلوزان نه تنها تاثیر مثبتی در از بین بردن باکتریها ندارد بلکه می‌تواند سبب اختلال در سیستم ایمنی افراد شده و بر سلامت مضر باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *