درمان به موقع اسکار پوستی

درمان به موقع  اسکار پوستی

بهتر است هرچه زودتر اسکار پوستی خود را درمان کنید و از کنار آن به راحتی عبور نکنید. این عارضه در صورت عدم رسیدگی به موقع روی پوستتان ماندگار خواهد شد. به عنوان مثال پس از بخیه و التیام زخم جای بخیه ها روی پوست ماندگار خواهد شد؛ این عارضه در مراحل اولیه قابل پیشگیری است.

شاید شنیده باشید که برای درمان اسکار پوستی لازم است صبر کنید و زود اقدام نکنید، اما چنین تصویری اصلا واقعیت ندارد. متخصصان پوست می‌گویند که این تصور کاملا نادرست است و سال‌ها پیش منسوخ شده است. بهترین زمان برای درمان اسکارهای پوستی، در فاصله یک ماه بعد از بروز آن است و نباید بیشتر از آن صبر کنید.

خوش‌بختانه، امروزه روش‌های متعددی برای درمان اسکارها وجود دارد،‌ از لیزر گرفته تا لایه‌برداری شیمیایی و پرکننده‌هایی مانند ژل یا چربی. این روش‌های درمانی کمک می‌کنند تا اسکارهای مختلف، حالت نرم‌تری پیدا کنند و کمتر به چشم بیایند. اگرچه اسکارهای جدید همیشه بهترین واکنش را نسبت به روش‌های درمانی نشان می‌دهند،با این‌حال هیچ وقت دیر نیست که برای درمان اسکارها به پزشک مراجعه کنید و همیشه می‌توان وضعیت اسکارها را بهتر کرد. بعضی افراد فکر می‌کنند که هیچ امیدی برای درمان اسکارهای ناشی از عمل جراحی که در اثر بخیه کردن به‌جا می‌مانند، وجود ندارد. با این‌حال، استفاده از داروهای بدون نسخه مثلبرگه‌های سیلیکونی می‌تواند به بهبود چنین اسکارهایی کمک کند. برگه‌های سیلیکونی، اسکارها را با لایه سیلیکون پوشش می‌دهند تا نسبت به آب مقاوم شود، در حالی که انعطاف‌پذیری پوست و فضای لازم برای تنفس پوست را از بین نمی‌برند. البته هیچ توافق قطعی درباره استفاده از این برگه‌ها وجود ندارد، اما بعضی متخصصان معتقدند که استفاده از آن‌ها، رشد اسکارها را محدود می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.