اصول حفاظت از زخم

اصول حفاظت از زخم

اگر دچار زخم روی نواحی مختلف پوست خود شدید بهتر است با رعایت برخی مسائل مراقبتی از تبدیل شدن آن ها به اسکار پیشگیری کنید. با بانداژ و ضدعفونی کردن زخم می توانید به التیام هرچه سریعتر آن کمک کنید. به راهنمایی های پزشکی در این زمینه دقت کنید.

احتمالا وقتی که شما هم مثل بسیاری از افراد دیگر با زخم تازه مواجه می‌شوید، اولین راهی که به ذهن‌تان می‌رسد و شاید اولین کاری که انجام می‌دهید، استفاده از چسب زخم یا باند است. این کار همیشه با هدف التیام پیدا کردن زخم و جلوگیری از اسکارهای پوستی انجام می‌شود، اما متاسفانه بهترین راه ممکن نیست.

نکته اصلی این است که زخم‌ها به تنفس نیاز دارند تا به‌درستی درمان شوند. اولین کاری که باید برای درمان زخم انجام دهید، این است که از ضدعفونی‌کننده‌هایی مثل پراکسید هیدروژن برای ضدعفونی کردن زخم استفاده کنید. بعد باید زخم را در طول روز بانداژ کنید تا از ساییدگی آن به نقاط مختلف و قرار گرفتن زخم در معرض نور خورشید جلوگیری کنید.

نکته مهم این است که شب باید بانداژ را بردارید تا زخم بتواند نفس بکشد. متخصصان می‌گویند که استفاده مستمر از مواد آنتی‌باکتریال مثل نئوسپورین، کلاژن‌های پوست را تجزیه می‌کند و در فرآیند بهبودی زخم تداخل به وجود می‌آورد. بنابراین اولین کاری که باید بعد از ضدعفونی کردن زخم انجام دهید، استفاده از صابون همراه با آب است تا زخم را تمیز نگه دارید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.