رازهای شگفت انگیز در مورد زیبایی پوست سر و مو

رازهای شگفت انگیز در مورد زیبایی پوست سر و مو

زیبایی پوست سر و مو با این راهکارها

زیبایی پوست سر و مو همیشه دغدغه بشریت بوده است و انسان ها برای داشتن این زیبایی دست به همه نوع جراحی های زیبایی برای داشتن پوست و موی زیباتر زده اند.در مطلب زیر اسرار شگفت انگیزی جهت زیبا سازی زیبایی مو و پوست سر ارائه داده اند امیدوارم که از مطالب زیر بهره کافی را ببرید.

تقریباً بدون داشتن پوست سر سالم، داشتن موهای سالم ممکن نیست. اگر موهایتان کمی نرم است، آسیب دیده و یا مرده است، اخم نکنید! بلکه اسرار اینکه چگونه پوست سر و موهایی سالم داشته باشید را فرا بگیرید.

زیبایی پوست سر
پوست سر خشک

باید ببینید که آیا پوست سرتان بیش از اندازه خشک است؟ نشانه‌ی پوست سر خشک، خارش یا شوره‌ی سر است. آب و هوای سرد، و از طرفی گرمای داخل، و حتی نوع شامپویی که استفاده می‌کنید، همه شان می‌توانند مسبب خشکی پوست سر باشند. اگر پوست سرتان خشک است، هفته‌ای یک بار از درمان با روغن گرم بهره ببرید، و شامپویتان را به یک شامپوی بدون سولفات تغییر دهید، تا بدون اینکه چربی ضروری موها را از بین ببرد، سرتان را تمیز کند.

زیبایی پوست سر
پوست سر چرب

بعضی‌ها پوست سرشان بیشتر از اندازه‌ی طبیعی چربی تولید می‌کند. هنگامی که آن چربی‌ها با باکتری‌ها تماس برقرار کنند، نتایج ناخوشایندی روی خواهد داد. مجله‌ی Women’s Health، پیشنهاد می‌کند که سه بار در هفته سرتان را با سالیسیلیک اسید ماساژ دهید تا از پوست سرتان لایه برداری شده و چربی اش کنترل شود. هفته‌ای یک بار هم یک قاشق غذاخوری جوش شیرین به شامپوتان بیفزایید، سرتان را بشویید، و آبکشی کنید. سپس مخلوطی از یک فنجان آب، یک فنجان سرکه سیب، و سه قطره روغن اسطوخودوس را به پوست سرتان بمالید. این مخلوط PH پوست سر را کاهش داده که به از بین رفتن باکتری‌های پوست سر کمک کرده و مشکلات ناشی از چربی پوست سر را کاهش می‌دهد.

زیبایی پوست سر
شامپو و نرم کننده

حواستان به نحوه‌ی استفاده‌تان از شامپو و نرم کننده‌ها باشد. اگر هر روز شامپو بزنید، احتمالاً پوست سر و موهایتان را خشک خواهید کرد. اگر این چنین است، دو تا سه بار استفاده از شامپو در هفته برایتان کفایت می‌کند. در روزهایی که شامپو نمی‌زنید، با آب ساده موهایتان را آبکشی کرده و فقط انتهای موهایتان را نرم کننده بمالید. اگر مرتبا از لوازم حرارتی استفاده می‌کنید، استفاده از نرم کننده‌ی عمیق یکبار در هفته یک باید است تا موهایتان نرم و سالم بماند. اگر موهایتان چرب است، بیشتر شامپو استفاده کنید، اما باز هم نه هر روز. خشکی بیش از حد پوست سر، ممکن است بدنتان را وادار به تولید چربی بیش از پیش کند! شامپویی را انتخاب کنید که حاوی نرم کننده‌های چرب نباشد، یا اینکه محصولات سبک را انتخاب کنید. آن شامپوهایی هم که حاوی روغن درخت چای هستند، می‌توانند به جذب چربی پوست سر کمک کنند. نرم کننده را فقط به موهایتان بمالید، و آنرا روی پوست سرتان ماساژ ندهید. بدین ترتیب بدون اینکه پوست سرتان چرب و چیلی شود، موهایتان درخشان و نرم خواهد ماند.

زیبایی پوست سر
حالت دادن

اگرچه موهای سشوار کشیده شده یا اتوی مو زده شده، بنظر جذاب می‌آید، اما تمام این حرارت‌ها برای موهای شما مضر هستند. قبل از اینکه از این تجهیزات استفاده کنید، اسپری محفاظت از حرارت را روی موهایتان بپاشید. تا زمانی که موهایتان کمتر از ۸۰ درصد خشک است، از برس و شانه‌ها استفاده نکنید. این کار به استرس وارد آمده بر موهایتان خواهد کاست و از یک راه ساده برای آسیب رساندن به موهایتان پیشگیری خواهد کرد.

زیبایی پوست سر
نکات دیگر

اگر موهایتان رنگ شده است، زودتر از ۲۸ روز آنرا انگولک نکنید! بیش از اندازه در معرض مواد شیمیایی قرار گرفتن، باعث می‌شود موهایتان صدمه بخورد. اگر اولین بار است که می‌خواهید از مواد شیمیایی بر روی موهایتان استفاده کنید، با آرایشگرتان در این مورد مشورت کنید تا بهترین راهنمایی را به شما بدهد. بعنوان مثال رنگ‌های موقتی، تخریب کمتری بر روی موها دارند. همچنین مطمئن باشید که توصیه‌های آرایشگرتان را برای بعد از رنگ مو پیگیری کنید، تا اطمینان حاصل کنید که موهایتان سالم و زیبا باقی خواهد ماند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.