عوارض مصرف تنقلات در انتهای روز

عوارض مصرف تنقلات در انتهای روز

زمان مصرف تنقلات از اهمیت زیادی برخوردار است این محصولات خوراکی طرفداران زیادی دارند بهتر است آن ها را در میانه های روز میل کنید و از مصرف آن ها در ساعات پایانی شب خودداری کنید.

یکی از مطالعات اخیر مجله پزشکی Appetite نشان می‌دهد که تنقلات شبانه می‌تواند باعث افزایش وزن شود. گزارشی که محققان از نتایج نهایی این مطالعه ارائه کرده‌اند، نشان می‌دهد که خوردن قبل از ساعت ۸ شب، نوعی عامل پیشگیری‌کننده مستقل از افزایش وزن بدن است، و با کل انرژی مصرفی روزانه مرتبط است؛ صرف نظر از این‌که افراد چه زمانی به رخت‌خواب می‌روند یا چند ساعت می‌خوابند.

در این مطالعه،‌ مچ‌بندهای مخصوصی بر روی دست ۵۲ بزرگسال نصب شد تا بر وضعیت خواب و فعالیت آنان نظارت شود. ضمن این‌که از این افراد خواسته شد تا لیست همه غذاهایی که مصرف می‌کنند و زمان‌بندی دقیق وعده‌های غذایی اصلی و میان‌وعدها را برای یک دوره ۷ روزه ثبت کنند.

نتایج نهایی نشان داد کسانی که خیلی دیر می‌خوابند، ۷۵۴ کالری بعد از ساعت ۸ شب مصرف می‌کنند؛ در حالی که این میزان در بین افرادی که خواب طبیعی دارند به ۳۷۶ کالری می‌رسد. بسیاری از متخصصان چاقی معتقدند که کالری، کالری است، و فرقی نمی‌کند که چه زمانی غذا بخورید. اما این مطالعه نشان می‌دهد که کالری‌های روزانه و شبانه از نظر متابولیکی با هم یکسان نیستند.

در صورتی که بخواهیم تنقلات را قبل از غذا مصرف کنیم مصرف آن نیم ساعت، یک ربع قبل از آن و به منظور جلوگیری از اشتهای فرد توصیه می‌شود.

 تنقلات را بین وعده‌های غذایی مصرف کنید مصرف آن نیز مقدار معینی دارد به عنوان مثال؛ ۱۰ تا ۱۵ عدد پسته یا ۲ حبه شکلات را میل کنید همچنین در صورتیکه بخواهیم از بیسکویت یا میوه به عنوان تنقلات استفاده کنیم ۲ عدد بیسکویت یا ۱ واحد میوه توصیه می گردد.
مصرف تنقلات در افراد با مقدار غذایی مصرفی آنها مرتبط است میزان کالری دریافتی فرد در تعیین مقدار مصرف تنقلات وی تاثیر می گذارد.
مصرف کالری فرد با مقدار غذایی مصرفی وی ارتباط دارد همواره به افراد توصیه نمی‌شود که مقدار کمی غذا مصرف کنند.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *