عوارض مصرف مکمل DNP

عوارض مصرف مکمل DNP

برخی از افراد بدنساز به مصرف مکمل DNP روی می آورند بهتر است بدانید این مکمل تا کنون باعث مرگ چندین نفر از مصرف کنندگانش شده است. هرگز مکمل ها و داروهای لاغری و چربی سوز را به صورت اینترنتی تهیه نکنید . به هشدارهای پزشکی در این باره دقت کنید.

در دنیای بادی‌ بیلدینگ مصرف مکمل‌ها و هورمون‌های حجم‌دهنده به عضلات، مساله‌ای عادی است اما برخی از این مواد به شدت خطرناک و حتی کشنده‌اند. اینتریل در هشداری به ۱۹۰ کشور دنیا از خطرات مکمل DNP پرده برداشت و اعلام کرد مصرف این مکمل حجم‌دهنده تاکنون سبب مرگ یک خانم انگلیسی و یک مرد فرانسوی شده است.

این مکمل به شکل کپسول، پودر و کرم به راحتی در اینترنت قابل خریداری است و می‌تواند کشنده باشد. در سال‌های دهه ۳۰ میلادی این مکمل برای تحریک سوخت و ساز و کاهش وزن به ورزشکاران توصیه می‌شد اما به دنبال اخبار مربوط به مرگ و میر چند ورزشکار مصرف آن قطع شد. این ماده اخیرا توسظ شرکت های زیرزمینی مجددا تولید شده و به همین دلیل، به تمام افراد توصیه می‌شود سرخود مکمل‌‌های لاغری را از اینترنت خریداری نکنند.

DNP ماده ای است که به عنوان یک ماده خام در مواد منفجره مورد استفاده قرار می گیرد و اخیرا گزارش بیماری شدید یک زن در بریتانیا و یک مرد در فرانسه به علت مصرف این ماده مخابره شده است.

علاوه بر این اینترپل خود نیز گزارشی از یکی از آزمایشگاه های مورد تایید وادا در استرالیا درباره وجود این ماده در این کشور دریافت کرده است به همین سبب امروز هشداری جهانی صادر کرد.

هشداری که به درخواست وزارت بهداشت همگانی و محیط فرانسه صادر و برای ۱۹۰ کشور دنیا ارسال شد.

گرچه این ماده بیشتر به شکل یک پودر زرد رنگ و گاهی به شکل کپسول فروخته می شود ، اما دیده شده که آن را به شکل کرم هم مورد استفاده قرار می دهند. این در شرایطی است که این ماده از نظر ماهیتی به شدت سلامت انسان را تهدید می کند و متاسفانه تولید غیر قانونی آن در شرایط غیر بهداشتی نیز مزید بر علت شده است تا درصد آسیب رسانی ان بیشتر  شود.

در دهه ۱۹۳۰ این ماده برای افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش سوخت و ساز بدن مورد استفاده بود اما به سبب اعلام چندین مورد مرگ ناشی از مصرف DNP از چرخه مصرف خارج شد.

دیوید هومن ، دبیرکل آزانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) دراین باره گفت: از ورزشکاران می خواهیم به هیچ نحوی و تحت هیچ شرایطی از این ماده مرگ بار استفاده نکنند.این ماده نه تنها از سوی وادا و در فهرست جهانی مکمل های اعلام شده وادا تایید نشده و جزء مکمل های ممنوعه است ، بلکه خطرناک بودن این ماده را هم کاملا به روشنی اعلام کرده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *