فیله مرغ سوخاری بسته بندی شده نخرید

فیله مرغ  سوخاری بسته بندی شده نخرید

 

از نظر متخصصین تغذیه بهتر است فیله مرغ را به روش خانگی تهیه و سوخاری کنید و از خریداری کردن فیله های مرغ بسته بندی شده خودداری کنید. چون ممکن است این محصولات از مرغ های درجه دو تهیه شده باشند پیشنهاد می کنیم از مرغ های سالم و تازه استفاده کنید.

در حال حاضر، چند نوع فیله مرغ در بازار برای کسانی که می‌خواهند یک غذای سریع و راحت درست کنند، وجود دارد. دکتر آراسب دباغ‌مقدم درباره این محصولات گفت: «فیله‌های ساده و بدون طعم بسته‌بندی، فیله‌های آغشته به آرد سوخاری و مواد طعم‌دهنده بسته‌بندی، فیله‌های ساده و طعم‌دار فله‌ای، جزو محصولات در دسترسی هستند که اگر بخواهیم توصیه به خرید سالم‌تری داشته باشیم، باید نوع اول، یا همان فیله بسته‌بندی ساده و بدون مواد افزودنی دارای مجوز وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی را توصیه کنیم». نایب رییس کمیسیون بهداشت مواد غذایی سازمان نظام دامپزشکی اضافه کرد: «البته، از همه اینها بهتر،آن است که خودتان مرغ تازه را خریداری و آن را در منزل به قسمت‌های دلخواه، قطعه‌بندی کنید تا از بهداشت و سلامت محصول مصرفی‌تان، اطمینان کامل داشته باشید. بهتر است بدانید که معمولا، مرغ‌های درجه یک به‌صورت مرغ گرم یا منجمد کامل، بسته‌بندی و روانه بازار می‌شوند و مرغ‌های قطعه‌بندی، جزو مرغ‌های درجه ۲ به‌حساب می‌آیند.

البته مرغ‌های درجه ۲، مرغ‌های آلوده یا ناسالمی نیستند، بلکه مرغ‌هایی هستند که ممکن است در طول مراحل مختلف جمع‌آوری تا کشتار، بخشی از بدن آنها آسیب فیزیکی دیده و مثلا گوشتش خون‌مرده شده باشد». وی یادآور شد که در این صورت، دیگر آن مرغ جزو مرغ‌های درجه ۱ به حساب نمی‌آید و برای قطعه‌بندی و جدا کردن قسمت‌های سالم بدنش،روانه کارخانه‌ها می‌شود. از این رو، بازهم خرید مرغ کامل درجه ۱ و قطعه‌بندی آن در منزل به انواع بسته‌بندی آنها برتری دارد. نکته دیگر درباره فیله‌های آغشته به آرد سوخاری و طعم‌دهنده‌های مختلف است. هرچند که هرنوع افزودنی اضافه‌شده به مرغ‌های بسته‌بندی و دارای مجوزهای لازم بهداشتی باید براساس استاندارد،جزو افزودنی‌های مجاز خوراکی باشند اما به‌هرحال از آنجا که شما نمی‌توانید از ماهیت تک‌تک این افزودنی‌ها آگاه شوید، بنابراین خرید محصولات ساده به انواع طعم‌دار آنها ارجحیت دارد. ضمن اینکه وزن آرد سوخاری و مواد افزوده شده به تکه‌های مرغ هم با آن حساب می‌شود و از نظر اقتصادی هم خرید محصولات ساده، به‌صرفه‌تر خواهد بود. دباغ‌مقدم افزود:

«نکته آخر هم درباره فیله‌های آماده و فله‌ای موجود در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها است. در این مورد هم بهتر است بدانید که تنها مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که مجوز قطعه‌بندی و دکتر دامپزشک مقیم دارند، می‌توانند اقدام به قطعه‌بندی و عرضه مرغ به این صورت بکنند که تعداد این مغازه‌ها، بسیار محدود است. با این حساب و از آنجا که قطعه‌بندی مرغ نوعی فرآیند محسوب می‌شود و شرایط بهداشتی خاص خود را هم دارد، ما به‌هیچ عنوان خرید مرغ‌های قطعه‌بندی شده فله‌ای را توصیه نمی‌کنیم».

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *