مراقب کالری‌های مصرفی خود باشید

مراقب کالری‌های مصرفی خود باشید

حواستان به کالری‌های مصرفی روزانه تان باشد انواع غذاهایی که در طول روز میل میکنید نوعی ارزش تغذیه ای دارند و می توانند باعث پرخوری و چاقی شما شوند. انواع دل دردهای ناشی از گرسنگی را با مصرف غذاهای چرب و پرکالری تسکین ندهید و سعی کنید از پرخوری خود جلوگیری کنید.

غذاها،‌ چیزی فراتر از کالری‌های مصرفی هستند و در واقع بخشی از فرهنگ و تجربه‌های مردم را تشکیل می‌دهند؛ حتی می‌توانند به‌عنوان نوعی پاداش عمل کنند. اما مسئله مهم این‌جاست که نباید این پاداش‌های غذایی به عادت روزانه تبدیل شوند، بلکه باید در مواقع خاص و ویژه این کارکرد را داشته باشند.

همه افراد باید نگرش واقع‌بینانه‌ای نسبت به ارزش کالری غذاهای مصرفی‌ای داشته باشند که به‌عنوان پاداش برای خودشان در نظر می‌گیرند. غذاهای پُرکالری‌ای که مورد علاقه شما هستند، نباید به‌عنوان غذاهایی استفاده شوند که هر روز یا هر ۲، ۳ روز یک‌بار می‌خورید.

بعضی افراد حتما این وضعیت را تجربه کرده‌اند که مثلا یک تکه پیتزا می‌خورند و بلافاصله یک تکه دیگر برای خوردن برمی‌دارند؛ کمی صبر می‌کنند، و بعد به خودشان می‌گویند «بی‌خیالِ رژیم غذایی! خوردن همه این‌ها مهم‌تر است!»

محققان تاثیر این حالت را خیلی مضر ارزیابی کرده‌اند و توصیه‌شان این است که افراد باید چشم‌انداز منطقی و درستی نسبت به غذاها پیدا کنند. خوردن یک یا دو تکه پیتزای اضافه، باعث مضرات شدید نمی‌شود و می‌توان برای جبران آن، در وعده غذایی بعدی، غذای کم‌تری خورد. اما واقعا فرق زیادی بین ۳۰۰ کالری اضافی و ۱۰۰۰ کالری اضافی در یک وعده غذایی وجود دارد و مضرات آن به این راحتی جبران‌پذیر نیست.

متخصصان تغذیه تاکید دارند که اگر می خواهید از دل دردهای فریب دهنده احساس گرسنگی رهایی پیدا کنید، آرد گندم و بادام درختی بخورید.

خوردن آرد گندم و بادام، احساس سیری را در انسان افزایش می دهد و بنابراین باعث کم شدن تمایل به خوردن غذا و در نتیجه جلوگیری از پرخوری می شود.

دل دردی که از احساس گرسنگی ناشی می شود ممکن است در هر فردی در زمان مختلفی از طول روز بروز کند اما به هر حال به سراغ هر کسی می آید و انسان را وادار به خوردن می کند. برای کسانی که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند، گرفتار درد گرسنگی شدن، یک نگرانی جدی است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.