لاغری در شصت سالگی

لاغری در شصت سالگی

 

اگر در سن شصت سالگی بسر میبرید و قصد لاغری و کاهش وزن خود را دارید پیشنهاد می کنیم با اصول رسیدن به تناسب اندام در این سنین آشنا شوید.  رسیدن افراد به وزن مطلوب در سن ۶۰ سالگی در گرو فعالیت و تحرک کافی و پیروی از رژیم غذایی مناسب توسط این افراد است.

رسیدن به وزن مطلوب در ۶۰ سالگی، به‌راحتی دوران جوانی نیست و طبیعی است که به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. در نتیجه نباید موقع انجام دادن تمرینات ورزشی به خودتان فشار بیاورید و مثلا بخواهید وزنه‌های سنگین را بلند کنید.تمرکز شما باید روی رفتارهای سالم و استانداردی باشد که شما را به اهداف بلندمدت می‌رساند. اگر واقعا رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی استانداردی داشته باشید، به مرور زمان به وزن مطلوب می‌رسید.

نرمش‌های پیش از ورزش یا حرکات کششی در این دوران اهمیت زیادی دارند. هر چه انعطاف بدن‌تان بیشتر باشد، از انجام دادن فعالیت‌های فیزیکی مثل ورزش، لذت بیشتری خواهید برد و البته احتمال آسیب‌دیدگی‌تان در طول ورزش خیلی کم‌تر خواهد شد.در واقع در سنین بالای ۶۰ سال،‌ سبک زندگی‌ای که تحرک کم‌تری داشته باشد، دردهای مختلف را بیشتر می‌کند و در نتیجه انعطاف‌پذیری بدن شما نیز به‌شدت کم می‌شود. رفتن به کلاس یوگا یا اضافه کردن حرکات کششی به برنامه‌های روزانه به‌خصوص بعد از پیاده‌روی یا گرم کردن عضله‌ها نتیجه خوبی برای شما دارد.

اگر مدام به خودتان می‌گویید: «همه هم‌سن و سال‌های من، اضافه‌وزن دارند»، یا «اضافه‌وزن بخشی از دوران پیری است»، اشتباه می‌کنید و باید نگرش‌تان به زندگی و دوران سالمندی را عوض کنید. به نظر متخصصان دوری کردن از افکاری که مانع از کم کردن وزن می‌شوند، اهمیت زیادی دارد.همراه شدن با سالمندان دیگری که مثل شما

به اهمیت وزن مطلوب در دوران سالمندی اعتقاد داشته باشند، کمک زیادی به روند بهبود یافتن وضعیت سلامت و تناسب اندام شما می‌کند. پیاده‌روی‌های دسته‌جمعی، یا ورزش‌های هوازی دسته‌جمعی در استخر می‌تواند خیلی موثر باشد. در کل بسیاری از متخصصان معتقدند که بخشی اصلی آن‌چه مانع از دست‌یابی ما به اهداف‌مان درباره کاهش وزن و تناسب اندام می‌شود، علل و موانع روانی است.

پژوهشگران سلامت بدن پس از سن ۶۰ سالگی را با دو فاکتور ورزش و لاغری تضمین می کنند.
به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مطالعات علمی که در مجله پزشکی مدیکال آمریکا به چاپ رسیداعلام می کند که می توان بعد از سن ۶۰ سالگی نیز بدون بیماری قلبی و عروقی و دیابت زندگیکرد.بنابراین گزارش؛ محققان آمریکایی با پژوهش بر روی ۳۰۵۱ مرد سن ۶۰تا ۷۹ ساله، و تحقیق بر روی فشار خون،کلسترول ، ۱۸۸۲ (شاخص وزنی جسمانی) و حتی سیگاری بودن آنها متوجه شدند داوطلبانی که سیگاری نبوده و تمرین هایورزش منظم و تحرک و کاهش وزن داشتند از بیماری های قلبی و عروقی و حتی دیابت نیز مصون بودند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *