مزایای دریافت ویتامین B۶

مزایای دریافت ویتامین B۶

 

ویتامین B۶ از مهمترین ویتامین های مورد نیاز بدنمان است که دائما به آن نیاز داریم این ویتامین  در پیشگیری از ابتلای ما به انواع امراض سرطانی مفید و موثر است چون توانایی تقویت سیستم ایمنی بدنمان را داراست. همچنین در رفع مشکلات روحی مانند خستگی، افسردگی و بدخلقی نیز کارساز خواهد بود.

قبل از این‌که به دنبال شناسایی بیماری‌های مزمن احتمالی باشید، بهتر است که نگاهی به رژیم غذایی‌تان بیاندازید. گاهی اوقات علائم پزشکی مختلف می‌تواند نشانه کمبود یکی از ماد‌ه‌های مغذی در بدن باشد.یکی از این کمبودهای شایع غذایی، کمبود ویتامین B۶ است که در ادامه بیشتر به توضیح آن می‌پردازیم.

افراد زیادی دچار کمبود این ویتامین هستند و حتی بر اساس گزارش CDCبیشترین کمبود در بین ویتامین‌ها، مربوط به ویتامین B۶ است. بدن انسان به این ویتامین خاص نیاز دارد تا امکان فعالیت بیش از ۱۰۰ آنزیم مختلف را در بدن فراهم کند و حتی در طول دوران باردای برای رشد مغز جنین ضروری است.اغلب کسانی که دچار کمبود ویتامین B۶ هستند، با این مشکلات مواجه می‌شوند: خطر بیشتر ابتلا به سرطان کولون و سرطان‌های دیگر، خارش یا ترک در گوشه‌های دهان و احساس افسردگی.

بر اساس بررسی‌های متخصصان Academy of Nutrition and Dietetics، افراد ۱۹ تا ۵۰ ساله باید روزانه ۱.۳ میلی‌گرم ویتامین B۶ دریافت کنند. در واقع توصیه مهم متخصصان به همه افراد این است که این ماده مغذی از غذاها دریافت کنند، تا این‌که از مکمل‌ها. غذاهایی مثل تن ماهی، ماهی سالمون، مرغ، بوقلمون و گوشت گوساله،‌ ویتامین B۶ زیادی دارند. البته نباید غلات غنی‌شده را فراموش کرد که از بهترین گزینه‌ها برای صبحانه هستند.

ویتامین B6 اکسیژن‌رسانی کافی به مغز را تضمین می‌کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و خواص آنتی‌اکسیدانی آن بدن را از شر ترکیبات سمی خلاص می‌کند. می‌توانید به راحتی این ویتامین را از طریق مصرف مواد غذایی مناسب تامین کنید. به همه‌ی خانم‌هایی که قبل از شروع دوره‌ی ماهانه‌شان اعصاب ندارند نیز توصیه می‌کنیم برای رفع خستگی، افسردگی و بدخلقی خود حتماً مواد غذایی حاوی ویتامین B6 بیشتری مصرف و یا اینکه مکمل دریافت کنند.

برای تامین ویتامین B6 بدنتان مواد غذایی اشاره شده در زیر را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید و باک ویتامینتان را پر کنید:

ماهی آزاد، جگر، موز، سیب‌زمینی، آجیل، عدس، لوبیا سفید، جوانه‌ی گندم، مخمر آب جو، سویا، تخمه‌ی آفتاب‌گردان، کلم، کله‌پاچه، گوشت قرمز، گوشت سفید

توجه داشته باشید که پخت و پز زیاد باعث از بین رفتن خواص ویتامین B6 می‌شود. عمل پاستوریزه و تصفیه کردن نیز تأثیر این ویتامین را کاهش می‌دهد. معمولاً مواد غذایی خام ویتامین B6 بیشتری نسبت به مواد غذایی پخته‌شده دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.