مقابله با مشکلات مزمن پوستی  

مقابله با مشکلات مزمن پوستی  

مشکلات مزمن پوستی  با انواع امراض مانند اختلال در روده و یا التهاب در مفاصل بدن ارتباط دارند برخی جوش‌ها و آکنه‌های پوستی ناشی از امراض درونی بدن روی پوست ظاهر می شوند به راهنمایی های پزشکی برای جلوگیری از التهاب و اثرات جانبی آن دقت کنید.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که عدم تعادل باکتری‌های روده باعث اختلال در روده می‌شود و در ادامه سمومی را در جریان خون آزاد می‌سازد که می‌تواند باعث التهاب در تمام بدن شود. این وضعیت حتی می‌تواند خودش را به‌صورت جوش‌ها و آکنه‌ها روی صورت بروز دهد. برای جلوگیری از التهاب و اثرات جانبی آن بر روی بدن و به‌خصوص پوست،باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کنید. در واقع وقتی غذاهای تخمیرشده‌ای مثل ماست و کلم‌ترشی، باکتری‌های فعال و زنده زیادی دارند و وقتی این غذاها را می‌خورید، به فعالیت باکتری‌های مفید در روده کمک می‌کنند و باعث از بین رفتن سموم مضر می‌شوند. یکی از مطالعات مجله Nutrition نشان می‌دهد کسانی که از نوشیدنی‌های تخمیری استفاده می‌کنند، در کم‌تر از ۱۲ هفته آکنه‌هایشان از بین می‌روند.

مشکلات مزمن پوستی که علائمی مثل قرمزی و خارش پوست در سراسر بدن دارند،ممکن است با التهاب مفاصل مرتبط باشند. به نظر متخصصان اگر علائم درد مفاصل مثل سفتی یا تورم دارید، احتمالا دچار مشکل آرتریت پسوریاتیک هستید و باید بدانید که این مشکل نوعی بیماری خودایمنی محسوب می‌شود و تا حدود ۳۰ درصد از افراد مبتلا به پسوریازیس با این مشکل مواجه هستند. پس اگر مبتلا به پسوریازیس هستید و احساس درد در مفاصل می‌کنید، حتما با پزشکتان مشورت کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.