ویژگی های درمانی چای سبز را بشناسید

ویژگی های درمانی چای سبز را بشناسید

 

از مزایای نوشیدن چای سبز چه میزان اطلاع دارید؟این نوشیدنی پرخاصیت می تواند در تامین ویتامین سی بدنتان به شما کمک کند همچنین با تسریع روند چربی سوزی بدنتان شما را از ابتلا به انواع امراض قلبی در امان نگه دارد.آنتی اکسیدان موجود در چای سبز باعث پیشگیری از ابتلای شما به سرطان خواهد شد.

کم‌آب شدن بدن و برهم خوردن تعادل آب و الکترولیت‌ها یکی از مشکلات شایعی است که در این روزهای گرم سال برای بیشتر افراد اتفاق می‌افتد. از این رو می‌خواهیم طرز تهیه یک نوشیدنی سبز و بسیار ارزشمند را به شما بیاموزیم و توصیه کنیم که حتما هفته‌ای یکی دو مرتبه در تابستان، مصرف آن را در برنامه  غذایی خود داشته باشید.

برای تهیه این نوشیدنی سبز برای ۲ نفر به نصف فنجان جعفری تازه، ۳ فنجان اسفناج تازه، نصف لیموترش پوست‌کنده، ۲ عدد گلابی متوسط بدون هسته، ۶ ساقه ترد و تازه کرفس و چند تکه یخ نیاز داریم. پس از آماده کردن مواد اولیه، همه آنها را در مخلوط‌کن بریزید و میکس کنید. حالا نوشیدنی سبزتان را داخل لیوان شیشه‌ای سرو کنیدو چند تکه یخ به آن بیفزایید. شما می‌توانید از برش‌های لیموترش هم برای تزئین لیوان نوشیدنی‌تان کمک بگیرید. هر لیوان از این نوشیدنی حاوی حدود ۹۱ کیلوکالری انرژی، ۱ گرم چربی، ۲۰ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم پروتئین، ۱ گرم فیبر، ۱۹۲ میلی‌گرم سدیم و ۴۰۹ میلی‌گرم پتاسیم است. این نوشیدنی می‌تواند ۳۲ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A و ۲۳ در از نیاز بدن به ویتامین C را هم تامین کند.

چای سبز حاوی ترکیباتی بنام کاتچین، فیتوکمیکال و پولیفنول است که این ترکیبها نوعی آنتی اکسیدان(Antioxidant) محسوب می شوند. آنتی اکسیدان قابلیت مبارزه با سلولهای سرطانی را داراست. این ترکیب می تواند از رشد سلولها و تومورهای سرطانی جلوگیری کند. میزان شیوع سرطانهایی چون پستان،کولون، پوست، پانکراس و معده در بین افرادی که چای سبز می نوشند بسیار کمتر است. تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که افرادی که روزانه چای سبز می نوشند خطر ابتلا به سرطان خود را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهند.

یکی از عوامل اصلی امراض و حمله هاب قلبی، وجود کلسترول بالا در خون انسان است. چای سبز علاوه بر ویتامینهای A و C خود، باعث کاهش کلسترول در خون نیز می گردد که این موضوع خطر احتمال حمله قلبیو امراضی از این دسته را پایین می آورد. مچنین مصرف چای سبز می تواند از بروز بیماری های قلبی عروقیجلوگیری کند. مصرف روزانه ۵ فنجان یا بیشتر از این چای می تواند تا ۶۱ درصد از بروز بیماری های قلبیبکاهد. وجود رادیکال های آزاد در سرخرگ می تواند منجر به بروز بیماری های قلبی عروقی شود. در حالیکه کاتچین موجود در چای سبز قادر است از پوشش درونی سرخرگ در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و به این وسیله از بروز بیماری های قلبی جلوگیری کند. در ژاپن با وجود اینکه استعمال سیگار بسیار رایج و معمول است اما کم ترین آمار بیماری های قلبی در آنها گزارش شده است، عده ای دلیل این کاهش رامصرف زیاد چای سبز میدانند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *