کم کردن وزن با کمک ادویه‌ها

کم کردن وزن با کمک ادویه‌ها

ادویه‌ها نقش زیادی در لاغری و کاهش وزن ما دارند اگر در طبخ غذاهایتان از ادویه های مختلف استفاده کنید می توانید باعث لاغری و کاهش وزن خود شوید برخی از آن ها مانند فلفل خواص چربی سوزی به همراه دارند و می توانند باعث از بین رفتن چربی های اضافی بدنتان شوند.

ادویه‌ها برای آماده کردن وعده‌های غذایی سالم و موثر در کاهش وزن ضروری هستند. این چاشنی‌ها هیچ کالری اضافه‌ای ندارند و ضمن این‌که عطر و طعم خیلی خوبی به وعده‌های غذایی می‌دهند، غذا را از کره، انواع خامه‌ها و روغن اضافی بی‌نیاز می‌کنند.به‌جای مصرف نمک و محصولات دیگری که سدیم خیلی زیادی دارند، باید سعی کنید ادویه‌جاتی را انتخاب کنید که برای کاهش وزن‌تان مناسب باشند. مثلا فلفل قرمز در بین ادویه‌ها اهمیت زیادی دارد، چون علاوه بر طعم خوبی که ایجاد می‌کند، متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث از بین رفتن وزن اضافی کسانی می‌شود که چاق هستند.

گیاهانی مثل ریحان، رزماری و پونه کوهی نیز برای استفاده در سس‌های خانگی، همراه با سیب‌زمینی پخته و انواع غذاهای گیاهی فوق‌العاده‌اند. به‌خاطر داشته باشید که اهمیت سیر و دارچین در بین این محصولات خیلی زیاد است چون سیر می‌تواند سطح کلسترول خون را پایین بیاورد و دارچین علاوه بر کنترل سطح قند خون، در جلوگیری از هوس خوراکی‌های قندی نقش مهمی دارد.

در حالی که ممکن است فریزر بعضی خانه‌ها، معدن وعده‌های غذایی آماده ناسالم و انواع بستنی‌ها پُرکالری باشد، می‌توان از فریزر به‌عنوان بهترین دوست برای کاهش وزن استفاده کرد. انواع سبزیجات وقتی منجمد می‌شوند مواد مغذی‌شان را از دست نمی‌دهند و می‌توانید از این سبزی‌ها در وعده‌های غذایی مختلف به همراه انواع ادویه‌ها استفاده کنید.

انواع توت‌های منجمد گزینه‌های مناسب دیگری هستند که به‌خاطر آنتی‌اکسیدان زیاد، تاثیر مثبتی می‌گذارند. البته چربی‌های بدون پروتئین مثل سینه مرغ، انواع ماهی و میگو را نباید فراموش کرد. همگی این گوشت‌ها به‌خوبی در فریزر باقی می‌مانند و در وعده‌های غذایی مختلف قابل استفاده هستند.

در مطالعه‌ای که در مجله «تاثیر محیط بر افراد» به چاپ رسید، محققان نشان دادند که نامرتب بودن و کثیف بودن آشپزخانه علاوه بر اینکه باعث پرخوری می‌شود، منجر به میل به خوردن خوراکی‌های شیرین می‌شود که این مواد به علت سرشار بودن از قند، مواد افزودنی و نگهدارنده‌ها می‌تواند سلامتی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و موجب افزایش وزن یا چاقی شود.

این تحقیق رابطه بین روان‌شناسی و میزان غذایی که می‌خوریم را نشان می‌دهد. ناخودآگاه قرار گرفتن در آشپزخانه‌ای شلوغ و نامرتب میل به زیاد خوردن را افزایش می‌دهد و افراد را از کنترل خارج می‌کند. در واقع قرار گرفتن در همچین محیطی باعث می‌شود که افراد به این موضوع فکر کنند که همه چیز از کنترل خارج شده است چرا من نشوم؟


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.