آموزش پخت مرغ لیمویی رژیمی

آموزش پخت مرغ لیمویی رژیمی

طرز پخت مرغ لیمویی

مطلب زیر طرز پخت یک مرغ بسیار خوشمزه همراه با طعمی بسیار جدید بنام مرغ لیمویی برابتان قرار داده ایم این مرغ به دلیل کالری پایینی که دارد رژیمیست.

دستور آشپزی سلامت: مرغ لیمویی، غذایی لذیذ و خوش‌خورک برای ناهار یا شام است و می‌توان آن را به برنامه غذایی افراد مبتلا به اضافه‌وزن و چاقی اضافه کرد. مواد لازم برای تهیه این غذا برای ۴ نفر شامل ۱ عدد لیمو ترش، نصف فنجان آب مرغ کم‌نمک، ۳ قاشق غذاخوری سس سویا،

۲ قاشق چای‌خوری آرد ذرت، ۱ قاشق غذاخوری روغن کانولا، ۴۵۰ گرم سینه مرغ بدون پوست و استخوان و خردشده، ۱ فنجان هویج خردشده، ۳۵۰ گرم قارچ خردشده، ۲ فنجان نخودفرنگی پخته،‌ مقداری تره‌فرنگی یا برگ پیازچه خردشده و یک قاشق غذاخوری سیر خردشده می‌شود. لیمو را آب بگیرید

و آن را با سس سویا مخلوط کنید. روغن را در تابه نچسبی گرم کنید و تکه‌های مرغ را داخل آن تفت دهید. قارچ و هویج را هم اضافه کنید و تفت دهید. آب مرغ، پیازچه، نخودفرنگی‌های پخته، آرد ذرت و سیر را اضافه کنید و اجازه دهید تا آب مرغ غلیظ شود. مرغ و سبزیجات را سرو کنید و سس سویا و لیمو را روی آن بریزید.

هر وعده از این غذا حاوی حدود ۲۲۵ کیلوکالری انرژی، ۶ گرم چربی، ۶۳ میلی‌گرم کلسترول، ۱۴ گرم کربوهیدرات، ۲۷ گرم پروتئین، ۳ گرم فیبر، ۴۴۸ میلی‌گرم سدیم و ۷۹۶ میلی‌گرم پتاسیم است. ضمن اینکه می‌تواند حدود ۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن و ۲۳ درصد به پتاسیم را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.