ابتلا به بیماری قلبی در افراد افسرده

برخی افراد افسرده در معرض ابتلا به بیماری قلبی قرار دارند و این عارضه سلامت جسمی آن ها را تهدید میکند، در اکثر افراد افسرده ابتلا به بیماری قلبی امری رایج و شایع شده است، سعی کنید مانع شدت یافتن مشکلا روحی و روانی خود شوید.

بیماری قلبی و افسردگی، دو بیماری جدی و رایج در جهان امروزی هستند. شواهد علمی زیادی وجود دارند مبنی بر این‌که این دو بیماری با هم اتصال دارند و حتی برخی مطالعات نشان داده‌اند که ابتلا به افسردگی، خطر ابتلا به بیماری قلبی را در ادامه زندگی افزایش می‌دهد. محققان در یکی از مطالعات اخیرشان به بررسی عمق همین رابطه پرداختند و به نتایج تازه‌ای دست پیدا کردند. محققان در این مطالعه تصمیم به بررسی این موضوع گرفتند که آیا درمان افسردگی،احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد؟ به همین منظور، ابتدا از اطلاعات مربوط به ۷ هزار و ۵۵۰ نفر استفاده کردند که در طول دو سال اخیر، حداقل به دو پرسش‌نامه درباره افسردگی پاسخ داده بودند. آنان در ادامه، وضعیت بیماران را پیگیری کردند تا ببینند که آیا به مشکلات قلبی-عروقی مثل سکته مغزی، حمله قلبی یا نارسایی قلبی دچار می‌شوند یا خیر. نتایج نهایی نشان داد که میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی در بین کسانی که افسردگی‌شان درمان شده است،

با کسانی یکسان است که اصلا به افسردگی مبتلا نبوده‌اند. این در حالی است که مشخص شد میزان ابتلا به بیماری قلبی در بین افرادی که در طول مطالعه به افسردگی مبتلا شدند یا افسرده باقی ماندند، بیشتر از دیگران است. به عبارت دیگر، محققان به این نتیجه رسیدند که درمان افسردگی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش می‌دهد و به سطحی مشابه با افراد غیرافسرده می‌رساند.

 

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را نیز بخوانید:

نحوه برخورد با افراد افسرده


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *