محققان قول پیوند تار صوتی در آینده ای نزدیک را دادند

محققان قول پیوند تار صوتی در آینده ای نزدیک را دادند

محققان این بار برای درمان مشکلات صوتی و سرطان حنجره اقدام به تولید تارهای صوتی مصنوعی کرده اند و امیدوارند با پیوند این عضو به بیماران بتوانند توانایی صحبت کردن را به آن ها بازگردانند. تلاش این محققان نتایج جالبی دربر داشته که در ادامه در اختیارتان قرار خواهیم داد.

محققان دانشگاه wisconsin Madison آمریکا توانستند برای نخستین‌ بار در محیط آزمایشگاه تار صوتی تولید کنند. پیش از این به وجود ‌آوردن ارگان زنده انسان در محیط آزمایشگاه محقق شده است اما این نخستین بار است که تار صوتی به این روش به وجود می‌آید. نکته مهم اینجاست که این تارهای صوتی عملکرد درستی نیز دارند و پیوند آنها به موش‌های اصلاح شده نشان داده می‌توان به راحتی از این تارها برای افرادی که نیاز به پیوند تار صوتی دارند استفاده کرد. طی ۳ ماه که انجام تست پیوند تار صوتی بر موش‌ها می‌گذرد همچنان رد عضو پیوندی دیده نشده است.

محققان امیدوارند به کمک این تار صوتی آزمایشگاهی نه تنها بتوان به بیماران مبتلا به سرطان و افرادی که دچار آسیب تار صوتی شده‌اند کمک کرد بلکه بیماری‌هایی که این عضو را درگیر می‌کنند را نیز بهتر شناخت و در مورد آنها مطالعه کرد و درمانی یافت. مشروح تحقیقات در مجله science translational Medicine منتشر شده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.