اختلال در ترشح هورمون خواب اطفال

اختلال در ترشح هورمون خواب اطفال

تنظیم هورمون خواب کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، با استفاده از تبلت ها و ابزار و وسایل هوشمند باعث ایجاد اختلال در ترشح هورمون خواب فرزندتان خواهید شد و کاهش هورمون خواب باعث ایجاد اختلالات مختلف در ساعت بدن کودکان می شود.

یکی از تحقیقات اخیر دلایل محکم تازه‌ای برای پدران و مادران ارائه می‌‌کند تا استفاده از موبایل‌های هوشمند،‌ تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها را در اتاق خواب فرزندان‌شان قبل از ساعت خواب ممنوع کنند. این مطالعه که در Clinical Endocrinology & Metabolism به چاپ رسیده است، نشان می‌‌دهد که نور این دستگاه‌های الکترونیکی می‌‌تواند میزان ملاتونین (هورمون خواب) را در بدن کاهش دهد و از این طریق خواب کودکان را به تاخیر بیاندازد. بر اساس آمارهای مختلف، حدود ۹۶ درصد کودکان قبل از خواب از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌‌کنند و این رفتار غلط در مواردی حتی تا ۳۷ درصد باعث کاهش هورمون ملاتونین می‌‌شود. سرپرست این مطالعه می‌‌گوید: «ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که یک عامل اختلال خواب کشف کرده‌ایم،

اما روشن است که اگر کودکان قبل از خواب در معرض نور وسایل الکترونیکی قرار بگیرند، هورمون ملاتونین در بدن آنان سرکوب می‌‌شود و در نتیجه بر ریتم خواب آن‌ها تاثیر منفی می‌‌گذارد و باعث می‌‌شود تا کودکان بیشتر بیدار بمانند. ادامه این روند در سنین بالاتر، اصلا برای نوجوانانی که در دوران بلوغ هستند مناسب نیست و بر رشد آن‌ها تاثیر منفی خواهد گذاشت».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *