تغییرات خلق و خو به واسطه یائسگی

تغییرات خلق و خو به واسطه یائسگی

اکثر اختلالات خلقی در بانوانی که در سنین یائسگی بسر میبرند دیده می شود که اکثرا به واسطه تغییرات هورمونی پدید می آید از مهمترین و رایج ترین نشانه‌های یائسگی تغییرات خلق و خو در بانوان به شمار می رود.بی‌خوابی یا تعریق شبانه و افسردگی و تفکرات بیهوده از عوارض روحی و روانی یائسگی به شمار می روند.

بسیاری از زنان در طول دوران پیش از یائسگی یا در حین دوران یائسگی، نوسانات خُلقی را تجربه می‌کنند. بنابراین، این مشکل بخشی از روند طبیعی یائسگی است و نمی‌توان آن را انکار کرد. به نظر متخصصان، باید به این نکته توجه داشت که نشانه‌های یائسگی دائما به زنان یادآوری می‌کنند که بدن‌شان در حال پیر شدن است.

همین خودآگاهی برای ناراحت کردن زنان کافی است. وقتی این حالت در کنار مشکلاتی مثل تغییرات هورمونی و اختلالات خواب قرار می‌گیرد، احتمال شکل‌گیری نوسانات خُلقی هم بیشتر می‌شود. زنانی که در دوران پیش از یائسگی قرار می‌گیرند، معمولا بیماری بی‌خوابی یا تعریق شبانه را تجربه می‌کنند که باعث شب‌بیداری آنان می‌شود.

متخصصان بر این باورند که پایین بودن کیفیت خواب به خستگی مفرط منجر می‌شود و خستگی هم به شکل‌گیری احساس افسردگی کمک می‌کند. با این‌حال، همه زنان باید به این نکته توجه کنند که میان بدخُلقی و غم‌زدگی با افسردگی بالینی واقعا تفاوت‌های مهمی وجود دارند. زنانی که از نظر بالینی افسرده می‌شوند،

این حالت‌ها را تجربه می‌کنند: احساس ناامیدی شدید، بی‌علاقگی و بی‌میلی شدید نسبت به بسیاری از فعالیت‌ها، اختلالات خواب یا خوابیدن بیش از حد، احساس بی‌ارزشی و فکر کردن به مرگ یا افکار خودکشی. اگر نمی‌توانید تفاوت این حالت‌ها را تشخیص دهید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.