ارتباط ریفلاکس با سرطان مری

ارتباط ریفلاکس با سرطان مری

وقتی عارضه ریفلاکس در بدن مبتلایان شدت پیدا میکند می تواند باعث بروز مشکلات مختلفی در این افراد شود.  خطر ابتلا به سرطان مری در افرادی که از مشکل ریفلاکس رنج میبرند بیشتر است. در صورت احساس  سوزش یا تورم در مری بهتر است به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

یکی از مطالعات Clinical Gastroenterology and Hepatology، نتایج تازه‌ای درباره التهاب و ارتباط آن با خطر ابتلا به سرطان مری ارائه می‌دهد. براساس این مطالعه، التهاب می‌تواند عامل مهمی در پیشروی ریفلاکس و تبدیل شدن آن به سرطان مری باشد. دکتر رون اریکسن،‌ استاد دانشگاه آرهوس و مسئول این مطالعه،‌ می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد که آسیب رسیدن به مخاط مری که با آندوسکوپی مشخص می‌شود، در تبدیل شدن سلول‌های عادی به سلول‌های سرطانی اهمیت دارد». البته او اضافه می‌کند: «اگرچه بیماران مبتلا به ریفلاکس که سابقه التهاب، سوزش یا تورم مری دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان مری قرار می‌گیرند، اما خطر مطلق ابتلا به این سرطان حتی در میان این بیماران هم خیلی کم است».

محققان در این مطالعه از اطلاعات مربوط به ۳۳ هزار و ۸۴۹ فرد مبتلا به بیماری ریفلاکس استفاده کردند و متوجه شدند که ۷۷ درصد آن‌ها، مبتلا به اروزیون هستند (erosive reflux disease). در ادامه مشخص شد که ۳۷ نفر از این افراد بعد از حدود ۷.۴ سال به سرطان مری مبتلا شده‌اند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که بروز سرطان مری در میان بیماران دارای اروزیون، به‌طور معناداری خیلی بیشتر از افراد دیگر است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *