بررسی علل رایج برای سرطان روده بزرگ

بررسی علل رایج برای سرطان روده بزرگ

از خصوصیات و ویژگی های مختلف سرطان روده بزرگ چه میزان اطلاع دارید؟ این عارضه در اچه افرادی بیشتر دیده می شود. ابتلا به این بیماری در افراد با سنین بالا شایع تر است. عوامل مختلفی در ایجاد این عارضه تاثیرگذار هستند از جمله می توان به سبک زندگی و خورد و خوراک این افراد اشاره کرد.

سرطان روده بزرگ، سومین سرطان رایج در جهان است و به‌عنوان دومین دلیل مرگ بر اثر سرطان در ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود. با توجه به اهمیت خاص این سرطان، محققان دانشگاه میسوری در ادامه مطالعات‌شان به نتایج تازه‌ای رسیده‌اند. مطالعه آنان نشان می‌دهد که گروه‌های قومی و اقلیت‌ها در سنین پایین‌تر به سرطان روده بزرگ مبتلا می‌شوند و نسبت به سفیدپوستان، مراحله سرطانی پیشرفته‌تری دارند. برای روشن‌تر شدن موضوع بهتر است بگوییمیکی از ویژگی‌های سرطان روده بزرگ این است که احتمال ابتلا به آن با افزایش سن، بیشتر می‌شود. این محققان از اطلاعات پزشکی انجمن سرطان آمریکای شمالی استفاده کردند تا شیوع سرطان روده بزرگ، مراحل آن و میزان بقای افراد مبتلا به این سرطان را براساس نژاد و قومیت در میان آمریکایی‌ها تحلیل کنند.

دکتر جمال عبده، مسئول این مطالعه، می‌گوید: «ما متوجه شدیم که احتمال تشخیص سرطان روده بزرگ در میان اقلیت‌های زیر ۵۰ سال، نسبت به سفیدپوستان آمریکایی،۲ برابر بیشتر است. به‌طور میانگین، اقلیت‌ها بین ۶۴ تا ۶۸ سالگی به این سرطان مبتلا می‌شوند، در حالی که سفیدپوستان آمریکایی معمولا در سن ۷۲ سالگی. ضمنا وقتی سرطان تشخیص داده می‌شود، مراحل سرطان در بین گروه‌های اقلیتی پیشرفته‌تر است». به نظر این محققان، مسائل مختلفی می‌توانند بر ابتلا به سرطان روده بزرگ در سنین پایین تاثیر بگذارند، از جمله عوامل ارثی، عوامل محیطی، رژیم غذایی و سبک زندگی.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *