از علت تا درمان کبودی دور چشم

از علت تا درمان کبودی دور چشم

 

کبودی دور چشم به چه علت است؟

عموما کبودی دور چشم علت ارثی داشته و اگر کمی جستجو کنید خواهید فهمید که در خانواده تان افراد دیگری هم به آن مبتلا هستند. اما باید بدانید که ارثی بودن سیاهی و کبودی دور و زیر چشم، دلیل این نیست که درمان برای آن وجود ندارد.

کبودی زیر چشم می تواند به علل مختلف باشد از جمله وراثت.

کم خوابی یکی از علل شایع کبودی و پف زیر چشم به شمار می آید. هنوز دانشمندان رابطه مشخصی نیافتند اما اکثر افردی که دچار این عارضه هستند در اثر کم خوابی هاله پررنگ تری دارند.

 

کمبود آهن و ویتامین ب:

کمبود ویتامین B,  و البته آهن اغلب موجب پررنگ تر شدن هاله دور چشم میشود. اگر دچار کمبود آهن باشید معمولا کبودی دور چشمتان بیشتر هاله ای آبی رنگ است. اگر ویتامین B بدنتان کم باشد عموما باقی ویتامین ها و املاح را به سختی جذب میکنید و بنابراین دچار کمبود ویتامین و املاح می شوید.

 

استرس:

استرس یکی دیگر از عوامل موثر بر کبودی دور چشم است زیرا در اغلب افرادی که پر استرس هستند این هاله دور چشم با وضوح بیشتری مشاهده میشود. در این گونه افراد توصیه می شود از استرس پرهیز کرده و بیشتر به آرامش روحی خود بپردازند. و حتما برای رفع استرس و اضطراب راهی پیدا کنند.

 

آلرژی:

آلرژی از تاثیر گذار ترین عوامل موثر بر کبودی چشم است. اغلب افراد آلرژیک در بهار و پاییز و هاله دور چشمشان واضح تر شده و بیشتر خود نمایی می کند. اگر آلرژی شما به شکل عطسه و سرفه است حتما دقت کرده اید که در زمان شدید شدن عطسه و سرفه هاله دور چشمتان هم واضح تر میشود.

 

استفاده زیاد از مواد آرایشی:

یکی دیگر از علل واضح تر شدن کبودی دور چشم استفاده بیش از حد از کرم پودرهاست. زیرا این مواد آرایشی باعث نازکتر شدن پوست میشوند.

 

کم خوردن آب:

کم آبی هم یکی دیگر از عل کبودی دور چشم است و اگر بدنتان با کم آبی مواجه شود اغلب کبودی دور چشمتان هم واضح تر خواهد شد.

 

استفاده اندک از میوه و سبزیجات:

استفاده مناسب از میوه و سبزیجات تازه باعث می شود فیبر کافی به بدن رسیده و املاح مناسب جذب بدنتان شود در این صورت کبودی زیر چشمتان هم کمتر می شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *