افراد میگرنی و بیماری های مختلف

افراد میگرنی و بیماری های مختلف

افراد میگرنی بیشتر از دیگران در معرض بیماری های روحی و روانی قرار دارند، انواع عارضه های قلبی و مغزی افراد میگرنی را تهدید میکند، انواع مشکات روانی نیز سلامت روحی افراد میگرنی را تهدید میکند، برای پیشگیری از عوارض جانبی میگرن متخصصین مغز و اعصاب چه توصیه هایی دارند؟

آیا می دانستید میگرن و بعضی بیماری ها بر روی هم تاثیر می گذارند؟ میگرن‌ها به بعضی از مشکلات و بیماری‌ها مرتبط هستند و دانستن آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا اقدامات پیش‌گیرانه و احتیاطی لازم را انجام دهید. با این کار ممکن است حتی میگرن خفیف‌تر و کم‌تری را تجربه کنید. تحقیقات European Journal of Neurology نشان می‌دهد که میگرن می‌تواند خطر بیماری قلبی را بیشتر کند ولی هنوز مکانیسم‌های این اتفاق کاملا کشف نشده است. نویسندگان این مطالعه می‌گویندهنوز توصیه‌های خاصی ندارند که چیز تازه‌ای برای بیماران داشته باشد ولی برای جلوگیری از این مشکل،‌ در مرحله اول باید سیگار کشیدن را کنار بگذارید و از روش‌های هورمونی کنترل بارداری استفاده نکنید. افراد میگرنی که مشکلات قلبی دارند، باید نسبت به استفاده از داروهای رایج میگرن مثل تریپتان‌ها مراقب باشند، چون این داروها باعث انقباض عروق خونی در مغز و قلب می‌شوند و در نتیجه می‌توانند وضعیت را برای این بیماران بدتر کنند. به نظر بعضی از متخصصان، میگرن بیشتر در افرادی بروز پیدا می‌کند که مبتلا به مشکل اختلال دوقطبی یا افسردگی هستند و به همین علت این افراد از نظر ژنتیکی،‌پتانسیل بیشتری برای تحریک‌پذیری بیش از حد مغز دارند.

در واقع هرچه دفعات سردرد در افراد میگرنی بیشتر می‌شود، احتمال افسردگی آنان هم بیشتر می‌شود. البته هنوز دلایل قطعی وجود ندارد که سردرد را مستقیما به افسردگی مربوط کند، اما سبک زندگی افراد نقش مهمی در بهتر کردن وضعیت خلق‌وخویی آنان و جلوگیری از میگرن‌ها دارد. توصیه متخصصان این است که روزانه حداقل ۲۰ دقیقه را خارج از خانه بگذرانید و شب‌ها هم سعی کنید بیشتر بخوابید. هر دوی این کارها، تحریک‌پذیری مغز را کاهش می‌دهند و از این طریق احتمال میگرن‌ها کم‌تر می‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.