اصول مراقبت از موهای ظریف و نازک

اصول مراقبت از موهای ظریف و نازک

موهای ظریف و نازک نیاز به مراقبت های ویژه ای دارند اگر می خواهید به این موها حالت بدهید بهتر است مراقب باشید تا به آن ها آسیب وارد نکنید. محصولات نرم کننده در این زمینه به شما کمک خواهند کرد بهتر است این موها را در حالت خیس شانه نزنید.

حالت دادن به موهای ظریف و نازک ممکن است کمی مشکل باشد، چون معمولا حالت شُل و پیچ‌خورد پیدا می‌کنند. حالت دادن به موهای چرب هم واقعا سخت است، خصوصا اگر چربی اضافی آن به دلیل فعالیت بیش از حد غدد چربی به وجود آمده باشد. وزن چربی روی موها می‌تواند موها را سنگین کند و تقریبا هر حالت مویی را غیرممکن سازد.

خوش‌بختانه روش‌های مختلف و محصولات متفاوتی وجود دارند که می‌توانند به افرادی که دارای چنین موهایی هستند، کمک کنند. اگر موهای نازک و ظریفی دارید، از شامپوهای حجم‌دهنده استفاده کنید. براساس گزارش آکادمی درماتولوژی آمریکا، این شامپوها کمک می‌کنند تا موها خیلی پُرتر به نظر برسند.شامپوهای حجم‌دهنده حاوی پروتئینی هستند که مثل روکشی روی موها قرار می‌گیرند و ساقه موها را ضخیم می‌کنند.

چطور از موهای فر و نازک مراقبت کنیم؟ این افراد نباید از نرم‌کننده‌ها استفاه کنند، چون این محصولات می‌توانند موهای چرب و نازک را سنگین کنند و حتی باعث شوند که نازک‌تر از قبل به نظر برسند.بنابراین صبر کنید تا موهای‌تان قبل از شانه کردن و حالت‌دهی کاملا خشک شوند، چون موهای خیس و نمناک خیلی راحت‌تر از موهای خشک می‌شکنند و آسیب می‌بینند.

با موهای چرب چه باید کرد؟ اگر موهای چربی دارید، حداقل یک بار در روز از شامپو برای شست‌وشوی موها استفاده کنیدو اگر خیلی عرق کردید، حتی می‌توانید این کار را دو بار در روز انجام دهید. در ضمن کسانی که موهای چربی دارند، نباید از شامپوهایی استفاه کنند که قدرت پاک‌کنندگی خیلی بالایی دارند. این محصولات تمام چربی ضروری پوست سر آن‌ها را از بین می‌برد و باعث فعالیت بیش از حد غدد چربی و تشدید مشکلات می‌گردد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *