عوارض وسایل گرمایشی برای موها

عوارض وسایل گرمایشی برای موها

سعی کنید کمتر از وسایل گرمایشی مانند اتو و سشوار برای حالت دادن به موهایتان استفاده کنید. با این کار از وارد کردن آسیب به موهایتان خودداری کنید. شانه زدن موها نیز باید به آرامی انجام بگیرد تا کوتیکول مو  سالم بماند.

وقتی که حرارت زیادی به موها می‌رسد، سلول‌های کوتیکول مو جدا و شکسته می‌شوند و تارهای مو در معرض آسیب قرار می‌گیرند. به همین دلیل وقتی کوتیکول‌های مو از بین می‌روند، موهای شما شدیدا آسیب‌پذیر می‌شوند. چنین وضعیتی در نهایت باعث می‌شود کویتکول‌های مو تا حد زیادی آسیب ببینند و در نتیجه موها صافی و درخشش خودشان را از دست بدهند.

اگر می‌خواهید این اشتباه بزرگ را کنار بگذارید و عادت‌های غلط را اصلاح کنید، باید نکاتی را رعایت کنید. اولین نکته این است که هیچ وقت موهای کاملا خیس را با سشوار یا وسایل گرمایشی دیگر خشک نکنید. وقتی از حمام آمدید، به‌جای فشار دادن بیش از حد موها با حوله، به‌آرامی موها را خشک کنید.

ضمنا بهتر است از حوله‌هایی استفاده کنید که آب بیشتری از موها جذب می‌کنند و باعث خشک شدن سریع‌تر موها می‌شوند. اگر هر روز موهای‌تان را با شامپو می‌شویید و استفاده زیادی از وسایلی مثل سشوار دارید، حتما از نرم‌کننده‌هایی استفاده کنید که مخصوص این کار طراحی شده‌اند و آسیب‌های احتمالی را کمتر می‌کنند.

ضمنا اگر از سشوار استفاده می‌کنید، باید قبل از خشک شدن کامل موها، سشوار را خاموش کنید و بعد به‌آرامی موها را در حالتی که می‌خواهید شانه بزنید. این کار به حفظ کوتیکول‌های مو کمک می‌کند. به‌علاوه این‌که اگر موهای فر دارید، به‌خصوص بعد از رنگ کردن موها، نباید بیش از هفته‌ای یک‌بار از اتوی مو استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *