بررسی علل ایجاد عفونت قارچی در ناخن

بررسی علل ایجاد عفونت قارچی در ناخن

اگر دچار مشکلاتی مانند پوسته پوسته شدن و یا شکنندگی یا عفونت در ناحیه ناخن خود می شوید بهتر است مراقب باشید چون این علائم خبر از بیماری در ناخن شما میدهند. غالبا عفونت قارچی با بیماری دیابت یا گردش خون ضعیف در بدن مرتبط است.

ناخن‌هایی که می‌شکنند، می‌ریزند، زرد می‌شوند و بوی بدی می‌دهند، ممکن است نشانه‌ای از عفونت قارچی باشند که با نام اونیکومایکوزیس شناخته می‌شود و روی انگشت‌های پاها یا دست‌ها بروز پیدا می‌کند. در این حالت ممکن است ناخن‌های‌تان در هر مکان مرطوب و گرمی مثل استخر کنده شود.

بنابراین اگر چنین علائمی را دارید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا مراحل تشخیص تا درمان در مورد عفونت قارچی شما به‌درستی انجام شود. ضمنا کرم‌های ضدقارچ یا داروهای ضدقارچ خوراکی در چنین شرایطی می‌توانند موثر باشند. عفونت‌های قارچی مکرر ممکن است نشان‌دهنده سیستم ایمنی ضعیف،بیماری‌هایی مثل دیابت یا گردش خون ضعیف باشد. برای جلوگیری از این‌که قارچ‌ها روی ناخن‌های پا رشد کنند، پاهای‌تان را تمیز و خشک نگه دارید و در مکان‌های عمومی کفش یا صندل بپوشید. این امکان وجود دارد که بعد از برخورد ضربه محکم به ناخن، خون زیر آن جمع شود.

در این حالت ممکن است ناخن سیاه به نظر برسد و این احتمال وجود دارد که ناخن در نهایت بیافتد. گاهی اوقات برای کاهش درد و فشار لازم است به پزشک مراجعه کنید تا سوراخ کوچکی روی ناخن شما ایجاد کنند. این کار باعث تخلیه خون زیر ناخن می‌شود و به همین دلیل است که درد را کمتر می‌کند.

البته اگر این رگه‌های قرمزرنگ روی ناخن به آسیب‌های ناشی از ضربه مرتبط نباشند، ممکن است نشان‌‌دهنده عفونت دریچه قلب باشند. گردش خون در این حالت دچار اختلال می‌شود و علائم آن به این صورت بروز پیدا می‌کند. بنابراین اگر مطمئن هستید که قرمزی زیر ناخن شما به دلیل ضربه نیست، حتما این نکته را به پزشک بگویید تا بررسی‌های لازم را انجام دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *