بیماری مربوط به ناخن های نرم

بیماری مربوط به ناخن های نرم

اگر ناخن هایی ضعیف دارید بهتر است به جبران کمبود آهن در بدنتان بپردازید ناخن هایی که نرم و شکننده هستند خبر از کمبودهای تغذیه ای یا تغذیه ضعیف شما میدهند. اگر می خواهید استحکام ناخن هایتان را بالا ببرید پیشنهاد می کنیم برنامه خوراکی خود را تغییر دهید.

دلیل این‌که ناخن‌های بعضی افراد بیش از حد نرم هستند یا به راحتی پوسته‌پوسته می‌شوند، معمولا کمبود پروتئین خاصی به‌نام کراتین است. به نظر متخصصان، کمبود کراتین در بدن معمولا به دلیل رژیم‌های غذایی کم‌کالری یا تغییرات ناگهانی در رژیم غذایی افراد اتفاق می‌افتد. بنابراین رژیم غذایی غنی از پروتئین می‌توانداین وضعیت را معکوس کند و باعث استحکام ناخن‌های شما شود. ضمن این‌که برای تقویت ناخن‌ها می‌توانید از مکمل‌های روزانه نوعی ویتامین B به‌نام بیوتین استفاده کنید تا بخشی از این کمبودها جبران شود. دلیل دیگر که باعث نرم شدن بیش از حد ناخن‌ها یا شکنندگی‌شان می‌شود،مواد شیمیایی خاصی مثل استون و متیل‌اکریلات است که برای مانیکور و پدیکور ناخن استفاده می‌شود. از طرف دیگر، بیماری‌های خاصی مثل بیماری کرون یا کم‌خونی هم می‌توانند چنین مشکلی را ایجاد کنند. وجود شیارهای عمودی روی ناخن می‌تواند خیلی ناخوشایند باشد و معمولا کمبودهای تغذیه‌ای را نشان می‌دهد.

در واقع، این شیارها بیشتر نشانه‌ای از سوء تغذیه یا کمبود آهن در بدن هستند. ضمنا شیارهای افقی روی ناخن‌ها ممکن است نشانه مسمویت آرسنیک باشد. بنابراین اگر شیارهایی روی ناخن‌های شما به وجود آمده است، حتما به پزشک مراجعه کنید تا بررسی‌های لازم را برای شما انجام دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *